Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi og?

Post Reply
kkanst

Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi og?

Post by kkanst »

Har en tanke jeg går å tenker masse på for tiden; Hvilket syn har de store gutta på oss som kjører sportster? Jeg er litt over 1,80 og føler at sykkelen passer godt til meg.. Men så har jeg av og til litt sånn mindreverdighetskompleks i forhold til større sykler.. Lurer på om jeg ser ut som en dverg på sykkelen etc.. Dere skjønner tegninga.. Og jo mer jeg tenker på det, jo mere slik blir det. Er som å stirre på et hakk i veggen.. Jo mer det irriterer deg, jo større blir det..

Så, hva synes dere mine damer og herrer? Kan dere berolige meg?? :p
2001 1550 Deuce.
Danishshovel

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Danishshovel »

Kan ikke berolige deg, dere er Harley-dverger!

Nei, tyller bare! Sportster er en grei sykkel, den kører veldig godt, (har selv haft en 77 model) men er vanskelig at gøre cool. Kansje derfor ser nogen lidt ned på sportstere, fordi det nesten kun er standard der kører.

jeg synes noen mennesker ser for store ut til syklen, men det handler om dimensjoner og har intet med syklen at gøre.

Håber det kunne hjelpe. Erik
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
Guffen

Post by Guffen »

Er det noen tunge tanker en sen lørdagskveld?
Jeg har kjørt Sportster, og bytta kun fordi den var fysisk for liten for meg. Jeg var kjempefornøyd med sykkelen, og like fornøyd med meg selv og mine evner til å drite i hva andre måtte mene.
Kan jeg få anbefale en god psykoped?
chrissenator

Post by chrissenator »

Med mine 183cm så har jeg det veldig gøy på den mest lettkjørte Harleyen som er konstruert, et kjent saying er: Sportsters have blowin big twins since 1957. Og det gjør vi jo den dag i dag :-)

Det har blitt noe kommentarer fra noen få, generelt bare vittig for de vil ALDRIG kappkjøre og etter spørsmålet er stilt så er det tomt for kommentarer.

Digger sportsteren min så mye at jeg tviler på at jeg noensinne kvitter bmeg med den - så kan hvem som helst mene hva som helst om meg og min sportster, jeg ser ikke veggen engang og langt mindre et voksende og irriterende altopslukende hull :-)

Mine planer for sportsteren min vil forbedre kjøreegenskaper, bremser og motor til et nivå en big twin vil slite med å nå - det er ikke målet å få sportsteren heftigere enn en big twin men det bare blir sånn når alt er på plass :-)

Ta deg en runde med deg selv og vurder om omtalen av sportsteren er viktigere enn gleden av å kjøre sportster - er det dvergsyndromet som styrer så kjøp deg en big twin, er det fornuften så kom deg ut og kjør sportsteren din :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
Harlex

Post by Harlex »

Skjønner hva du snakker om men ikkje hvorfor du bryr deg....

Det kan være flere bakgrunner for at en kan oppfatte en slik holdning. Her er noen teorier:
Penisforlenger: På samme måte som endel bruker bil som kompensasjon for liten K*K så er det noen som bruker mc-modell. Bakgrunnen ligger da ofte i økonomi. Hva kan no den ha kostet i forhold til den osv... Det som man med jevne mellomrom kan se da er de som kjøper noe de ikke har råd til... Det er uansett ikke det som teller for dem... De har en følelse av at p*kken har blitt endel lenger enn den var og det er det som er viktig. Det som er litt spesielt med Harley er tilgangen/mulighetene til modifiseringer og "pimping." Dette resulterer i at det ruller mange sportstere som er påkostet slike summer at en glatt hadde fått en strøken bigtwin for samme summen. Er de (jeg for.eksempel) dum eller er det fordi de (jeg) faktisk ønsker en slik sykkel?
Stor motor syndromet. Litt som med bil dette og. Jo større motor jo større p*kk. Fakta i forhold til sportster/bigtwin er at sportsteren er en mer "kjørevillig" sykkel og vil i de fleste tilfeller blåser fra de største bigtwinene både i forhold til aks og svingete vei...
Fysisk størrelse...Sportsteren er noe mindre enn bigtwin-ene reint fysisk... Ja og so what? Det handler vel mer om egen fysikk og behov. Harleymodellene vil seg si er rimelig allsidige men man kan jo si at hvis man tenker å bruke sykkelen til/fra jobb, på turer stor sett alene, som leketøy så er Sportseren det beste valget. Vil man ha konemor med på turer nedover i Europa er det kanskje det feile valget...
Jeg kjøpte Sportster fordi det var det jeg ville ha og ingen annen grunn.... Hadde jeg fått igjen alt jeg hadde lagt ut på den hadde jeg kunne byttet den inn i en strøken bigtwin. Det er for meg totalt uinteressant. Jeg har laget den min egen, den tilfredstiller mine behov og jeg er stolt over den. Noen menneskers behov for å måle k*k på grunnløse prinsipper bare trekker jeg på skuldrene av. Litt trist at forhandlere også gir gass i forhold til disse holdningene men de har no sine gode grunner iallefall med tanke på å selge ny sykler... BTW: Selv om det er annen argumentasjon så er jo det noen som ikkje vil anerkjenne V-rod-en som ekte Harley heller... :roll:
Avslutningsvis: Alle som kjører Harley bør være stolt over sykkelen sin. Er man ikke det bør man ikke kjøre Harley eller kjøpe (evt. spare) til den man vil ha. Mitt råd: Møter du folk som mener du har kjerringsykkel, mini Harley eller på annen måte ser ned på deg pga. sykkel så legg merke til hvor de har hendene når de snakker...: I lommen... og flytter på den er*gerte k*ken sin....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
BikerEva

Post by BikerEva »

Får stadig spm om når jeg skal kjøpe meg en "skikkelig" Harley. Jeg spør om de spanderer, eller vi skal kjøre om kapp :err:

Og slenger med et bilde av min forrige, siden noen påstod Sportstere ser så standard ut:
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015

Post by mustang »

Sportser er jo også Harley. Kjør det Du liker selv og drit i hva andre mener så lenge Du selv er tilfreds med sykkelen. :err: :err: :err:
kkanst

Post by kkanst »

Jeg blir nok for min del å bruke sportsteren som et springbrett inn i Harley-verden. Den er fin, grei kvalitetsmessig, og ikke minst lett ned-betalelig (90k). Kan greit betale den ned på ett år hvis jeg ønsker.. Eller to.. Og da har man egenkapital til å enten gå opp i gradene.. eller bare beholde sykkelen.. Fritt valg. Harley holder seg såpass i verdi, at med godt stell- taper man ikke mange gruntene på dem :)

Jeg er fremdeles såpass uerfaren (tok lappen i fjor) at sportsteren føles enorm (ja faktisk) og jeg er nok ikke klar for å kjøre de største flaka enda.. :)

Tenker på å gjøre litt småmodifikasjoner for å pimpe den litt opp volum-messig.. :)
2001 1550 Deuce.
kkanst

Re:

Post by kkanst »

BikerEva wrote:Får stadig spm om når jeg skal kjøpe meg en "skikkelig" Harley. Jeg spør om de spanderer, eller vi skal kjøre om kapp :err:

Og slenger med et bilde av min forrige, siden noen påstod Sportstere ser så standard ut:
DEN ser ihvertfall ikke standard ut :)
2001 1550 Deuce.
Sandman

Post by Sandman »

For å svare på spørsmålet ditt: Nei, dere er ikke Harleydverger og dere er ok dere også.

Og er overhodet ikke enig med Danishshovel om at den er vanskelig å gjøre cool, som han sier.
Bikerevas "gamle"sykkel er et godt eksempel på det. Er uansett bare fantasien som setter grenser for hvordan du vil at sportsteren din skal se ut. Sportster er en meget lettkjørt sykkel og ser ikke så dum ut heller. Sportster er og blir like mye Harley som alt annet og bør ikke undervurderes. Sportster er vel også den mest solgte Harleyen de siste årene.

Nei, her er det bare å tenke som så at Harley er Harley og så gi f... i hva alle andre synes. :D

P.S. Lykke til med Sportsteren din og koooos deg på veien i sommer. :D
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Post Reply

Return to “Sportster”