Køb af batteri
- Danishshovel
Køb af batteri
Hei alle.
Jeg trenger lidt hjelp til køb af nyt batteri. Jeg er dansk og har ikke boet så lenge i Norge, så jeg kender ikke de "gode steder" at handle.
Det kan endten vere en fysisk butik omkring Stavanger, eller nettbutik.
Batteriet jeg havde var et Varta; 509 014 008, 12v. 9ah. Dimentionerne er lengde 13,5 Højde 14,2 og brede 7,5
Dere behøver ikke at kunne finde et sådant batteri, bare en bedrift der forhandler mc-batterier.
Mange takk. Erik
Jeg trenger lidt hjelp til køb af nyt batteri. Jeg er dansk og har ikke boet så lenge i Norge, så jeg kender ikke de "gode steder" at handle.
Det kan endten vere en fysisk butik omkring Stavanger, eller nettbutik.
Batteriet jeg havde var et Varta; 509 014 008, 12v. 9ah. Dimentionerne er lengde 13,5 Højde 14,2 og brede 7,5
Dere behøver ikke at kunne finde et sådant batteri, bare en bedrift der forhandler mc-batterier.
Mange takk. Erik
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
- Danishshovel
Re: Køb af batteri
Jeg har selvfølgelig fundet et sted jeg kunne købe et sådant Varta batteri, men ville høre om nogen kjente til alternativer og evt. hvor det var billigt at købe batterier (-biltema) 

Shovel rules.
Biltema har billige batterier men eg mener det er stor forskel på kvalitet og at prisen ikke står i stil med kvalitetforskellen eg sverger til orginal hd gel batteri men varta er selfølgelig et meget bra merke bedre en biltemas i hvertfall .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
- Danishshovel
Jeg ville aldrig købe et batteri hos biltema...
Køber du dit HD-batteri hos HD-forhandler eller nettet?
Jeg har overvejet et gelbatteri, men er ikke sikker på at, jeg kan finde et der passer i dimentionerne til min runde olietank
Takk for hurtigt svar. Erik
Køber du dit HD-batteri hos HD-forhandler eller nettet?
Jeg har overvejet et gelbatteri, men er ikke sikker på at, jeg kan finde et der passer i dimentionerne til min runde olietank

Takk for hurtigt svar. Erik
Shovel rules.
Jeg kjører tredje sesongen på gelebatteri fra Biltema i år. Billig, enkelt og bra.
Livet er en dans på roser........barbeint
Andre sesong her. Ingen problemer så langt.Assman wrote:Jeg kjører tredje sesongen på gelebatteri fra Biltema i år. Billig, enkelt og bra.
Keep the rubber side down!
Assman wrote:Jeg kjører tredje sesongen på gelebatteri fra Biltema i år. Billig, enkelt og bra.
Mitt Biltema batteri går nå inn i fjerde sesongen

- Danishshovel
Hmm!
Jeg lurer på om det ikke kan betale sig bare at kjøbe et biltema-batteri og bruke det i en seson, og derefter hive det.
På biltema's hjemeside kan jeg se at et batteri med mine spesifikasjoner koster under 300,- Varta-batteriet kostede rundt 600,- i Danmark, vet ikke hvad prisen er i Norge.
Batteriet var 1 seson gammelt, nogen der har pejling på hvorfor sådan noget går i stykker??? Det burde kunne holde mere end 1 seson, selvom det bliver rystet noget i en mc med stiv ramme. Jeg havde det ude af biken i vinters??
Hvad mener dere, skal jeg prøve biltema-batteriet eller købe noget dyrere?
Erik
Jeg lurer på om det ikke kan betale sig bare at kjøbe et biltema-batteri og bruke det i en seson, og derefter hive det.
På biltema's hjemeside kan jeg se at et batteri med mine spesifikasjoner koster under 300,- Varta-batteriet kostede rundt 600,- i Danmark, vet ikke hvad prisen er i Norge.
Batteriet var 1 seson gammelt, nogen der har pejling på hvorfor sådan noget går i stykker??? Det burde kunne holde mere end 1 seson, selvom det bliver rystet noget i en mc med stiv ramme. Jeg havde det ude af biken i vinters??
Erik
Shovel rules.
Jeg tipper de aller fleste som ikke klarer å få et batteri til å vare lenger en én sesong lar vær å lade batteriet om vinteren.Danishshovel wrote:Hmm!
Erik
Og det holder ikke å lade det én gang når sesongen nærmer seg. Det må lades flere ganger og helst kontinuerlig med vedlikeholds lader.
Livet er en dans på roser........barbeint
tipper de aller fleste som ikke klarer å få et batteri til å vare lenger en én sesong lar vær å lade batteriet om vinteren.
Og det holder ikke å lade det én gang når sesongen nærmer seg. Det må lades flere ganger og helst kontinuerlig med vedlikeholds lader.[/quote]
Det har jeg aldri gjort. Syklene har vel og merke stått varmt lagret og varmkjørt noen ganger i løpet av vinteren. Har hatt div.sykler over en god del år. Har byttet batteri to ganger.
Og det holder ikke å lade det én gang når sesongen nærmer seg. Det må lades flere ganger og helst kontinuerlig med vedlikeholds lader.[/quote]
Det har jeg aldri gjort. Syklene har vel og merke stått varmt lagret og varmkjørt noen ganger i løpet av vinteren. Har hatt div.sykler over en god del år. Har byttet batteri to ganger.