Osa-fjellet i Hardanger

Kaffetreff og kjøreturer
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Osa-fjellet i Hardanger

Post by Sandman »

Ja så er vel sesongen i gang for de aller fleste, og jeg ønsker å gjenta suksessen fra i fjor å invitere dere alle med på tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Kan garantere dere en kjempeflott tur med en storslått Vestlandsnatur. Det jeg tenkte i år var at siden det har vært så mye snø i vinter og siden vi ikke kom til veiens ende i fjor, så vil jeg ta meg en tur på egenhånd først for å sjekke at snøfonnen som stoppet oss i fjord ikke gjør det samme i år. Hittil i år har det jo vært ganske mye varmere enn det hadde vært på denne tiden i fjor, så sannsynliheten for at snøfonnen er forsvunnet i år er ganske stor. (Om vi legger turen til rundt samme tid som i fjor)

Så da er det store spørsmålet: Når passer det for flest mulig å være med på denne turen? Ser for meg ca. samme tid som i fjor, altså i slutten av juni. Kommer tilbake til aktuelle datoer når jeg har sjekket når jeg selv har fri. :)
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by tutte »

Denne veien ser spennende ut, ihvertfall på Google. Etter det jeg kan se er det en blindvei eller kommer man igjennom?

Nei kommer ikke gjennom her. Men er en kjempe flott tur med utrolige naturopplevelser. :)
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Harlex »

Eg e klar... :err:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Tom Eikemo
Posts: 95
Joined: 14 May 2010, 16:19

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Tom Eikemo »

Jeg er med. Kanskje jeg kan få madamen med i år?? :err:
Tom Eikemo
2004 FXSTBI Nighttrain
User avatar
Tossi
Posts: 144
Joined: 10 Mar 2010, 00:43

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Tossi »

Denne gangen SKAL jeg være klar :twisted:
Du kan ikke hjelpe noen opp en bakke, uten å komme nærmere toppen selv!
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Sandman »

Da har jeg skjekket litt på kalenderen min og funnet ut at det eneste alternativet som passer for meg er helgen 25 - 26 juni. Så om det passer for dere den Lørdag den 25. juni så er det dagen jeg personlig kan sette av til denne turen.

Vi gjør som i fjor og møter hos meg kl. 09.30 - 10.00 og kjører herifra kl. 10.15. Kjøper med oss grillmat og engangsgriller enten på forhånd eller på veien.

Så håper jeg flest mulig har anledning til å være med og at vi får et fantastisk vær og at snøfonnen fra i fjor er borte, slik at vi kan komme helt opp til demningen denne gangen.

Oppdatering følger. :D
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by tutte »

Prøver å henge meg med, så lørdager er fint.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Harlex »

tutte wrote:Prøver å henge meg med, så lørdager er fint.
Den e god... 25. juni er bra for meg også tenker eg...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Blondie
Posts: 91
Joined: 09 Mar 2010, 18:16

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Blondie »

Jeg har meldt meg som deltaker på konserten med Terje Rypdal i Tønsberg den dagen :D Ellers ville jeg gjerne vært med - turen i fjor var flott på alle måter, både opplevelsen og folkene som var med ;)
God tur!
Walk the line
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Sandman »

Blondie wrote:Jeg har meldt meg som deltaker på konserten med Terje Rypdal i Tønsberg den dagen :D Ellers ville jeg gjerne vært med - turen i fjor var flott på alle måter, både opplevelsen og folkene som var med ;)
God tur!
Ja, det var den helgen det også ja. Du får kose deg med Harley-musikk der og så skal vi kose oss så godt vi kan her hjemme med mye flott Harley-lyd innover i Hardanger. :D
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Post Reply

Return to “Sosialt”