Osa-fjellet i Hardanger

Kaffetreff og kjøreturer
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by chrissenator »

tutte wrote:Og sofa?
Nope, ikke noe Chesterfield på sportsteren - det er usportslig :err:
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Dusty
Posts: 117
Joined: 11 Mar 2010, 07:05

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Dusty »

Kan dessverre ikke være med..Helle sier eg har mer lyst og male huset ferdig... ;o)) God tur fra oss begge
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Sandman »

Takker for flott tur i går, og en spesiel takk til tutte som kom langveisfra. Eneste minuset var at vi ikke kom helt opp i år grunnet en stor snøfonn midt i veien. Helt tydelig at det har vært myyyye snø i fjellet i vinter.

Vurderer å legge den "tredesjonelle" Osa-turen til litt lenger ut i sesongen neste år, slik at vi har muligheten til å komme helt opp til demningen. Kanskje vi også skal ta turen seinere i år?
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by tutte »

Jo, takk det samme folkens.
Hit men ikke lengre.jpg
Idag går turen over Tindevegen til Turtagrø.
Kommer med flere bilder fra turen senere. :err:
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Harlex »

Ja takk for turen folkens.... :) Kjempegreier det derre og jeg er nok med på en OSA-tur til i løpet av sesongen ja.... :err:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by chrissenator »

Kanon tur, takker alle for en hyggelig tur og en artig grilling på "kaien" ...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Harlex »

Vi har snakket om å ta en Osa-tur nr. 2 for å se om vi kommer lengre opp... Hvis værmeldingen holder er det høy sannsynlighet for at jeg gjør det forsøket på fredag formiddag.... :err: Noen som vil eller rettere sagt har mulighet til å være med? Jeg kjører uansett ettersom jeg frykter dette blir den siste mulighet (værmessig) denne sesongen.... :cry:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by chrissenator »

:D Lurer på om jeg skal henge meg på - må kjøre inn nye sylindere :D Tør ikke å love noe pr i dag men jeg gir deg en melding i morgen etter skolen, da har jeg oversikt...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Harlex »

chrissenator wrote::D Lurer på om jeg skal henge meg på - må kjøre inn nye sylindere :D Tør ikke å love noe pr i dag men jeg gir deg en melding i morgen etter skolen, da har jeg oversikt...

Høres svært lovende ut... Nye sylindere sier du????!!??!!! 1250-kitet er montert???? :?: :D :D :?: :D :err: :err: SVÆRT BRA! :err: :err:


Jeg tenker å komme meg avgårde relativt kjapt etter unger er levert i barnehage og skole....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Osa-fjellet i Hardanger

Post by Harlex »

Ja det ble tur idag... Leverte ungene i barnehage og skole og satt meg på sykkelen. Ankom heimen akkurat tidsnok til å hente dem igjen... :?

Om turen:

Fin fint vær og tørre gater da jeg dro i 0900 tiden. Kjørte kvamskogen ned. Våte gater fra Nordheimsund... :cry: På Osafjellet PISSET det ned og det var tett tåke... Ingen snø som sperret denne gangen. Jeg kjørte til asfaltveien gikk over til grus. http://maps.google.no/maps?saddr=Skogsv ... ls&t=m&z=9" onclick="window.open(this.href);return false; Jeg var nok rett nedenfor demningen da men vanskelig å si ettersom tåken var svært tjukk.... Hadde jeg hatt bedre tid og været hadde vært bedre hadde jeg nok kjørt litt videre... I følge kartet går veien et stykke til. Kjørte Voss tilbake... Finere og finere vær fra voss og hjem.
Alt i alt... ca 40 mil, alt fra 22 grader og sol til 9 grader med regn og tåke. Med tanke på at jeg ar levert og hentet unger idag i tillegg til 40 mil på sykkel og kl bare er 1700 så føler jeg at jeg har vært effektiv... :) Det ble ikkje tid til noen stopp utenom kjapp bensinfylling og 2 1-minutts-stopp på OSA-fjellet... Tok noen bilder men med verdens dårligste kamera pluss møkkavær... Skal se om jeg får rotet dem frem og lagt dem ut i løpet av kvelden.....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Post Reply

Return to “Sosialt”