Formstøpte ørepropper

Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Formstøpte ørepropper

Post by Hanlucky »

Hallo godtfolk..
Tenkte på og investere i nye ørepropper for MC bruk, og lurer på den formstøpte typen.
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26516222" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hantek.no/formstopte-produkt ... r-komplett" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.earfoon.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Regner med det er noen her på forumet som har disse i bruk enten på jobb eller privat.
Er jo en del forskjellige typer ute og går.
Hvilke skal man kjøpe..
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Svima »

Jeg venter på et par Earfoon med mc-filter nå. Det har blitt meg anbefalt, men jeg vet ingen ting om andre typer formstøpte, så kan ikke si hva som er best. En jeg kjenner har earfoon m/mc-filter og sier det er veldig bra. Man kanevt. bytte filter i ettertid også. Og tar man kontakt med Earfoon får man veldig god service og råd :)
/ Svima
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Formstøpte ørepropper

Post by mustang »

Har brukt vanlige propper som man får gratis på jobb ( byggningsbransjen , verksteder o. l.) eventuelt billig på Biltema. Claes Ohlsson.
Fungerer helt greit for støy og vindsus. Enkelt å stappe i øret.Rull dem mellom to fingre ,stapp dem inn og hold fingeren på til dem utvider seg. Enkelt og billig. :D :D
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Svima »

mustang wrote:Har brukt vanlige propper som man får gratis på jobb ( byggningsbransjen , verksteder o. l.) eventuelt billig på Biltema. Claes Ohlsson.
Fungerer helt greit for støy og vindsus. Enkelt å stappe i øret.Rull dem mellom to fingre ,stapp dem inn og hold fingeren på til dem utvider seg. Enkelt og billig. :D :D
Joda, men med håpløst utformede øreganger hvor alt av propper spretter ut igjen, og/eller behov for kommunikasjon sykler imellom så fungerer disse med filter bedre-sies det i alle fall.
/ Svima
User avatar
Geiren
Posts: 2
Joined: 17 Mar 2010, 10:22

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Geiren »

Har hatt earfoon i ett år og er kjempe fornøyd.
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Gjest »

Holder ørene åpne..hvet aldri når neste ulyd kommer! Det er sjarmen ved å kjøre Harley:) Men har som
regel noe musikk på ørene.
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Hanlucky »

mustang wrote:Har brukt vanlige propper som man får gratis på jobb ( byggningsbransjen , verksteder o. l.) eventuelt billig på Biltema. Claes Ohlsson.
Fungerer helt greit for støy og vindsus. Enkelt å stappe i øret.Rull dem mellom to fingre ,stapp dem inn og hold fingeren på til dem utvider seg. Enkelt og billig. :D :D
Joda...har kjørt med samme propper mustang, men synes ikke de er noe særlig.
Dessuten vil jeg fortsatt ha hørselen i behold iallefall 30 år til, dyrt med batteri til høreapparat..
Fikk et par silikonpropper fra broder'n på Clas Ohlson som jeg brukte i fjor...stor forskjell, men jeg tror nok jeg henger meg på Svima og Geiren.

Ulyd Chris :o eneste ulyden jeg har, er meg selv og lyden fra Screamin Eagle II pottene :lol:
Raskere enn sin egen.....
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Formstøpte ørepropper

Post by mustang »

De som er tilpasset demper vel ikke noe mer lyd enn de andre eller hva? Har ikke prøvd de som er tilpasset. Hvis man skal ha tilpassede så må det vel foretas en avstøpning. Da kan de vel ikke kjøpes på postordre uten å sende øra dit. :lol: :lol: :lol:
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Pondus »

Har prøvd forskjellige propper , fra Clas Olson til "dyre" kjøpt på nett.

Jeg har funnet ut at 3M1100 er meget bra og billige . Disse kjøpes kartongvis og brukes kun en gang. Rull dem sammen, fukt øregangene for å få dem helt inn. Her utvider dem seg , er myke og fantastisk gode. Prøver du imidlertid å bruke dem en gang til kan virkningen være redusert faretruende.

Jeg har tinnitus (øresus), samt hørselskade og må være forsiktig......ellers skulle jeg gjerne hatt HD lyden "ufiltrert" :)
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Formstøpte ørepropper

Post by mustang »

Pondus wrote:Har prøvd forskjellige propper , fra Clas Olson til "dyre" kjøpt på nett.

Jeg har funnet ut at 3M1100 er meget bra og billige . Disse kjøpes kartongvis og brukes kun en gang. Rull dem sammen, fukt øregangene for å få dem helt inn. Her utvider dem seg , er myke og fantastisk gode. Prøver du imidlertid å bruke dem en gang til kan virkningen være redusert faretruende.

Jeg har tinnitus (øresus), samt hørselskade og må være forsiktig......ellers skulle jeg gjerne hatt HD lyden "ufiltrert" :)
Det er de proppene jeg bruker. Har også musikk ( øresus) nesten hele døgnet rundt. :shit:
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”