Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Kaffetreff og kjøreturer
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Post by Coldman »

I dag er fristen for å betale årsavgifta. Og det gjør jeg med glede, for Norge har verdens beste veier. Alltid godt brøytet, aldri et hull eller støvkorn noe sted. Breie fine veier over alt. Det er så fint atte. Her i veien trenger man ikke engang styre bilen. Den følger veien så fint som bare det i noen godt anlagte trikkeskinner. Klart at man ikke kan opprettholde en slik høy standard med de småpengene man dra inn i engangsavgifter, drivstoffavgifter, bompenger, omregistreringsavgifter mm. Så da er det godt vi kan spe på med litt årsavgifter. Søta bror har på langt nær så mange avgifter som oss og resultatet ser man på veiene deres. Bare krøtterstier over alt, jo. Nei, det er bra vi har årsavgifta gitt. Litt synd at det bare er halv avgift på MC. Burde vært det dobbelte.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Skinny
Posts: 80
Joined: 10 Mar 2010, 00:37

Re: Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Post by Skinny »

Litt synd at det bare er halv avgift på MC. Burde vært det dobbelte.[/quote]

Hvordan er det da med avgift på Trike, å betale for bil blir for mye og betale for sykkel for billig :err:
Blir bare forvirra av å tenke på det jeg :D
Hvorfor sitte inne når alt håp er ute :-)
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Post by Erlend »

Coldman wrote:I dag er fristen for å betale årsavgifta. Og det gjør jeg med glede, for Norge har verdens beste veier. Alltid godt brøytet, aldri et hull eller støvkorn noe sted. Breie fine veier over alt. Det er så fint atte. Her i veien trenger man ikke engang styre bilen. Den følger veien så fint som bare det i noen godt anlagte trikkeskinner. Klart at man ikke kan opprettholde en slik høy standard med de småpengene man dra inn i engangsavgifter, drivstoffavgifter, bompenger, omregistreringsavgifter mm. Så da er det godt vi kan spe på med litt årsavgifter. Søta bror har på langt nær så mange avgifter som oss og resultatet ser man på veiene deres. Bare krøtterstier over alt, jo. Nei, det er bra vi har årsavgifta gitt. Litt synd at det bare er halv avgift på MC. Burde vært det dobbelte.
Hører jeg en svak ironisk undertone her...?
Keep the rubber side down!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Du har vel ikke glemt å betale årsavgifta?

Post by Coldman »

Det hender jo at bevegelseshemmede kjører trike - og da er det all grunn til å sette avgiften ekstra høyt.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Post by Harlex »

Glemt å betale? Nesten :| eller har jeg det? :? La dem inn (3 stykker til den nette sum av 7415,- :evil: ) kl 1530. Så til min store forskrekkelse at de ikke var trukket her i sted men fremdeles ligger i forfallsmappen.... Ringte infotelefonen for årsavgift og spurte om det nå er duket for 3x 250,- i ekstra-avgift for meg. Hun var ikke helt klar i talen men gå uttrykk for at de i allefall så gjennom fingrene med det hvis det blir trukket i natt. Årsavgifter er surt men det er enda surere hvis det vanker 750,- i ekstraavgift for et par timer, minutter eller sekunder? for seint innlagt til forfall i nettbank. :roll:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Post by Coldman »

Ja, vi takker for ditt bidrag, Harlex. Akkurat dine penger går faktisk i år til kaffe og kaker på vårens store møte i Supperådet. De skal denne gang se på om det er mulig å kutte ut absolutt alt veivedlikehold. Så hvis kan være så snill å ikke kjøre på veiene i år, hadde det vært fint. Alternativt kan du betale inn noen tusenlapper ekstra.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Dusty
Posts: 117
Joined: 11 Mar 2010, 07:05

Re: Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Post by Dusty »

Hadde en oppklarende telefon med Tollvesenet i dag da det viste seg at jeg har i 2 år betalt for mye i vegavgift på bilen(den har fabrikkmontert partikkelfilter,men dette var ikke komt inn i systemet)jeg ba derfor om at jeg fikk refundert det jeg har betalt for mye.Det skulle jeg få,men det kunne godt ta 2 måneder før jeg får pengene.Lurer på om jeg kan innføre et tilsvarende tillegsavgift som de opererer med? :evil: :evil:
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Post by shovel78 »

Åja, kommunismens hovedkontor (staten) har fått pengene sine.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Post by Sharpeye »

Jepp, er betalt. Dog noe motvillig...eller veldig motvillig faktisk.
:sint:
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Du har vel ikke glemt å betale årsavgifra?

Post by Svima »

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må betale egen avgift på hvert kjøretøy... jeg får jo ikke brukt mer enn en om gangen... :geek:
/ Svima
Post Reply

Return to “Sosialt”