BulletBobber

Bygging, modding, lakkering…
Post Reply
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

BulletBobber

Post by harleymann »

På tide å legget ut det jeg har holdt på med de siste mnd. Noen så denne på Oslo Motor Show også. Et bygg det ligget vanvitig mange timer i og et forsøk på å gjøre noe unikt.
Rammen er en ombygd Redneck BobberThis, ikke lett å se hva som er endret. Men fremre rammerør er noe mer bøyd inn mot motor for å skape mer luft mellom fremhjul og ramme, som i sin tur gjør at sykkelen virker lengre enn hva den er.
Så er bak rammen forlenget 1" for å få plass til oljefilteret mellom bakskjerm og girkasse.
Også har det vel egentlig bare ballet på seg detaljer og bredding av bensintank underveis osv for å prøve å få en helhet og at sykkelen skulle få en helhet i curven som er forsøkt å få til å flyte fra a-å

Sykkelen er bygget rundt en Danskbygd S&S motor med 136hk på bakhjulet, men vil normalt gå med orginal HD motor fra donor sykkel.

Marius og Hr Sabel har også jobbet på denne, lakk jobben er betydelig mer unik enn hva bilder kan fortelle. Jeg overdriver ikke hvis vi brukte 15timer bare på å diskutere lakk jobber frem og tilbake. Noen husker kanskje en rust chopper jeg bygde for noen år siden, (ikke mitt design og mulig den sykkelen jeg er minst fornøyd med) men den hadde en unik kjemisk "lakk". Vi hadde litt igjen av dette og det som ser brunt ut på bildene er denne kjemiske rusten og som er toppet med et xx antall lag med klarlakk. Marius har stått for maler kosten....:) og lær arbeid

Knut
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: BulletBobber

Post by DaddyCool »

Synes denne sykklelen er fet! Rimelig kult at det blir mekket slike tøffe bygg her på berget :D
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: BulletBobber

Post by harleymann »

noen til
User avatar
kestrom
Posts: 236
Joined: 13 Mar 2010, 15:07

Re: BulletBobber

Post by kestrom »

Sinnsykt kult 8-)
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: BulletBobber

Post by BikerEva »

Hun der ene modellen har beltet sitt alt for høyt plassert...?? :err:
User avatar
aris
Posts: 230
Joined: 09 Mar 2010, 21:20

Re: BulletBobber

Post by aris »

Skikkelig fin sykkel,liker forseten alle du har laget.Damene hadde litt vel mye klær på seg :err:
02 night train
User avatar
kakkarn
Posts: 45
Joined: 18 Mar 2010, 15:49

Re: BulletBobber

Post by kakkarn »

Flott og tøff sykkel ! :D Kjekt oljefilter.
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: BulletBobber

Post by 276ccm »

Sykkelen har fått spalteplass i svenske Motorrad Nr. 7. Vet ikke om det har kommet i hyllene på Narvesen enda, men det er nok rett rundt hjørnet hvis ikke :-)
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: BulletBobber

Post by harleymann »

Takker.....dette er nok en av to jeg er mest stolt av. Lakk jobben til Kristian og Marius er ikke bare unik her i landet, men jeg har ikke klart å finne/ se noe av det samme med tanke på totaliteten på denne jobben.

Bladet skal være å få kjøpt nå, løp og kjøp.....
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: BulletBobber

Post by Retroboy »

Ser helt rått ut og slikt liker vi!
Post Reply

Return to “Custom”