Girindikator mm

User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Girindikator mm

Post by Coldman »

Nye produkter fra HD lansert.

Tar med et par...

For den som har '07 eller nyere og ikke helt klarer å holde tellinga på gira. Girindikator. Krom og svart.

Eller hva med en svingarm-bag for Softail. (Nå har de herma). Svart eller brun.

Og på hjemmesidene er det mer å velge i.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Girindikator mm

Post by BikerEva »

For 220 dollar skal jeg heller prøve å telle selv :err:
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Girindikator mm

Post by Qonrad »

Siden jeg har et Egyptisk neon juletre (indikator for Demon grips) på venstre side, burde jeg vel ha ha hatt en sånn gir indikator på høyre side.. :shit:
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Girindikator mm

Post by BikerEva »

Balanse er viktig....
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Girindikator mm

Post by Qonrad »

BikerEva wrote:Balanse er viktig....
Helt korrekt..Er ikke så opptatt med å telle, men balanse....Må inrømme at jeg prøver 5. giret et par ekstra ganger rett som det er.... 8-)
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Girindikator mm

Post by Toro »

Hvorfor har ikke Harley gjort det til standard. Hadde jo bare vært å intergrere et lite elektronisk vindu i spedometeret. Er det for å beholde på imaget om at Harley fortsatt vil beholde litt "old school " preg på sykkelene :?: , minimalisere det elektroniske. Bare spør. Har foresten det samme problemet som Conrad: Tror av
og til at jeg har et gir til :!:
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Girindikator mm

Post by BikerEva »

Qonrad wrote:
BikerEva wrote:Balanse er viktig....
Helt korrekt..Er ikke så opptatt med å telle, men balanse....Må inrømme at jeg prøver 5. giret et par ekstra ganger rett som det er.... 8-)
Åh, godt det ikke bare er meg, selv om det ble sjeldnere etter det ble 1200 og en tann til på drevet :err:
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Girindikator mm

Post by Erlend »

Toro wrote:Hvorfor har ikke Harley gjort det til standard. Hadde jo bare vært å intergrere et lite elektronisk vindu i spedometeret. Er det for å beholde på imaget om at Harley fortsatt vil beholde litt "old school " preg på sykkelene :?: , minimalisere det elektroniske. Bare spør. Har foresten det samme problemet som Conrad: Tror av
og til at jeg har et gir til :!:
Fra '07 fikk de vel en overdriveindikator integrert i speedometeret - så ser du i alle fall når du har gått tom for gear. Selv burde jeg vel egentlig bytte til sekstrinnskasse - jeg har et gear for lite, jeg.
Keep the rubber side down!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Girindikator mm

Post by Coldman »

Ja, de med 6-trinns som standard har en indikator for dette. Helt unødvendig for man merker absolutt at man er i 6. Da går jo motoren knapt nok rundt med mindre man trøsker godt over behagelighetsgrensen.
Lurer på om ikke det kom i 2006? I alle fall på Dyna... tror jeg.

Jeg savner ikke noen girindikator, men jeg husker at jeg av og til ville gire opp fra 5. på Sportsteren. Den var ikke så langbeint på 5. at det gjorde noe.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Alzheimer
Posts: 33
Joined: 11 Mar 2010, 02:00

Re: Girindikator mm

Post by Alzheimer »

På høy tid. Jeg har i hvert fall savna gearindikator så lenge jeg har kjørt HD. Displayet mitt viser et grønt 6 tall når jeg er i 6 gir ellers ingenting annet enn N. Like moro hver gang man har bremsa kraftig opp foran et lyskryss/rundkjøring og tror man har kommet ned i 1. og faktisk er i 3. og skal dra i gang. 220$ betyr vel 4000kr hos Lazyboyz?
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”