Page 1 of 1
883 til 1200
Posted: 28 Oct 2010, 11:49
by #48
Vurderer sterkt å gå for
Street Dominator 883 to 1250 Conversion Package
http://www.nrhsperformance.com/ekit8831200.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Natural Aluminum Finish
til 1245 usd
fra NRHS
Noen som har montert/bruker dette?
Har lest litt rund og ser ut til å få god tilbakemeldinger på settet så lenge du holder deg til eldre Sportster modeller, nyere har vist tedens til å begynne å bruke mye olje etter montering.
Min er en 94 mod så skulle gå greit.
TerjeR
Re: 883 til 1200
Posted: 28 Oct 2010, 14:36
by BikerEva
Jeg kjøpte Screaming Eagle 1200kit til min 2007, inkludert topper for rundt $1100. Der var ALT med, inkludert pakninger, forsterket clutchfjær etc, og han som monterte det for meg syntes det var veldig monteringsvennlig mht til at en del småting allerede satt på plass (o-ringer og slikt) Kjøpte framdrev med en tann mer utenom.
Har en annen kompis som gikk for "økonomimetoden" med å kjøpe alt mulig fra forskjellige forhandlere. Han sa at med fasit i hånd ville han heller gått for et kit, det hadde tatt mindre tid og nesten ikke noe mer penger (det var en 2004 modell)
Re: 883 til 1200
Posted: 29 Oct 2010, 10:41
by #48
BikerEva wrote:Jeg kjøpte Screaming Eagle 1200kit til min 2007, inkludert topper for rundt $1100. Der var ALT med, inkludert pakninger, forsterket clutchfjær etc, og han som monterte det for meg syntes det var veldig monteringsvennlig mht til at en del småting allerede satt på plass (o-ringer og slikt) Kjøpte framdrev med en tann mer utenom.
Har en annen kompis som gikk for "økonomimetoden" med å kjøpe alt mulig fra forskjellige forhandlere. Han sa at med fasit i hånd ville han heller gått for et kit, det hadde tatt mindre tid og nesten ikke noe mer penger (det var en 2004 modell)
Det var jo en god pris! Får ta å leite litt rund å se hva som dukker opp, problemet er at jeg finner masse SE 883/1200 kit til 2007 og oppover men ikke til min 94mod

hehe..
Noen forhandlere/nettsteder du/dere kan anbefalle?
TerjeR
Re: 883 til 1200
Posted: 29 Oct 2010, 12:35
by Jan-Ivar
sjekk
http://www.jpcycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;
mene rå huske jeg har sett noen komplette kit til sportster hos dem
Re: 883 til 1200
Posted: 29 Oct 2010, 13:11
by BikerEva
Kjøpte mitt fra tntharley.com. De har alltid lavere pris enn veiledende og er veldig hjelpsomme og greie.
Men jeg lurer meg på om jeg ikke har 1200 stempler og sylindere liggende fra den forrige sykkelen min. Topper også. Det var en -86 og ble byttet fordi min daværende kjøpte nytt til sin og satte de gamle delene sine over på min. Skal jeg sjekke?
Re: 883 til 1200
Posted: 29 Oct 2010, 17:15
by #48
BikerEva wrote:Kjøpte mitt fra tntharley.com. De har alltid lavere pris enn veiledende og er veldig hjelpsomme og greie.
Men jeg lurer meg på om jeg ikke har 1200 stempler og sylindere liggende fra den forrige sykkelen min. Topper også. Det var en -86 og ble byttet fordi min daværende kjøpte nytt til sin og satte de gamle delene sine over på min. Skal jeg sjekke?
Ja fint om du kunne det

Posted: 03 Nov 2010, 19:48
by BikerEva
Da har jeg gravd i delehaugen. Kan foreløpig ikke finne stemplene, men vi vet vi har sett dem for et år eller tre siden. Toppene ser veldig lik ut som de jeg byttet på den nye, men jeg aner egentlig ikke åssen man ser forskjell på 883 og 1200?
Re: 883 til 1200
Posted: 03 Nov 2010, 20:31
by Anders
Siden kita er monteringsvennlige regner jeg i grunn med at man ikke må bore/frese ut av blokka, men jeg spør alikevel?
Må man det? Man må det når man skal guffe opp bigtwin en del kubikk..

Re: 883 til 1200
Posted: 03 Nov 2010, 21:38
by Coldman
Anders wrote:Siden kita er monteringsvennlige regner jeg i grunn med at man ikke må bore/frese ut av blokka, men jeg spør alikevel?
Må man det? Man må det når man skal guffe opp bigtwin en del kubikk..

883 og 1200 har samme blokk, så det er tut og kjør.