choke- justering

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
andyharley

choke- justering

Post by andyharley »

Hei. Jeg opplever at choken har begynt å dra seg inn "av seg selv". Det er litt upraktisk, da motoren da har en lei tendens til å stoppe pga for mager blanding før motor blir varm :lol: Titta litt rundt choken, men finner ingen justering, slik at jeg får strammet denne, slik at den ikke drar seg inn. Noen som vet??
:D
Guffen

Post by Guffen »

På hvilken sykkel?
Jeg vrir litt på knotten, så "kiler den seg". Jeg har tidligere prøvd å stramme den, med det resultat at festet knakk, og den ble så lett å bruke som aldri før!
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015

Re: choke- justering

Post by mustang »

andyharley wrote:Hei. Jeg opplever at choken har begynt å dra seg inn "av seg selv". Det er litt upraktisk, da motoren da har en lei tendens til å stoppe pga for mager blanding før motor blir varm :lol: Titta litt rundt choken, men finner ingen justering, slik at jeg får strammet denne, slik at den ikke drar seg inn. Noen som vet??
:D
Hei jeg hadde samme problemet på min HD og byttet chokevire og da var problemet løst. Det sitter noen små plastdingser i vaieren og disse blir slitt og problemet oppstår fikk jeg beskjed om på verkstedet, :D
andyharley

Post by andyharley »

Takk for svar. Har prøvd å vri jeg og, men syns ikke de hjalp veldig. Får nok skifte wire da ja. Kan vel ikke koste en formue det.. (om ikke det er ett helsikke å skifte da:-)
Guffen

Post by Guffen »

På min var det en strammemuttet på baksiden av braketten. Den som knakk når jeg ikke slutta å stramme.......
Per-øivind

Post by Per-øivind »

Du må løsne muttera bak på festet så vaijeren blir løs. Så skrur du med-sols på plastringen på fremsiden av choken (under chokeknotten) da strammer du hylsa som vaijeren går i. Enkelt som en plett.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”