Sportster og "lovlig" eksos

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by kkanst »

Damen er den smukke.. Og Harleys kler som kjent de smukke :p

Nei, får bare avvente til sommeren. Går for screaming eagle og blir sikkert fornøyd likevel. Er tross alt mer enn eksosanlegg MC handler om :)
2001 1550 Deuce.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by chrissenator »

baremei wrote:Min brummer, ja. Buldrende bassrøst. :-) Er det noen forskjell på anlegget påmontert en 883 gjort om til 1200, og en original 1200? Sku'kke tru det? Men som sagt: har virkelig ikke peiling.
Det er en tydelig forskjell, 883 har en mye skarpere lyd enn en 1200.

En grei måte å få tatt den skarpeste lyden er å sette inn lollipops og samtidig få tilbake dreiemomentet mellom 2 og 3000rpm, bunndraget forsvinner uten den berømte sonic pulsen og lyden blir slitsom skarp i lengden...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by Harlex »

FreeMan wrote:
Harlex wrote:
Ganske populære. Høyt lydnivå 8-)

Men prøv å få høre de "live"
De var ikke så populære hos de som stoppet meg på onsdag, he he
Image

Så nå er det på med originale potter før visning og strake veien hjem og på med short shotsene da? :lol:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
FreeMan
Posts: 7
Joined: 18 Mar 2010, 14:11

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by FreeMan »

Harlex wrote: Så nå er det på med originale potter før visning og strake veien hjem og på med short shotsene da? :lol:
Er vel slik alle gjør vil jeg tro :err:

Har fått tak i to kameraer som jeg hadde på sykkelen for å teste når jeg ble stoppa. De lurte veldig på hvorfor jeg hadde de der. Tenkte sikkert jeg var en av de som filmet grisekjøringen og la ut på youtube :D
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by Coldman »

Freeman, du må dra til forhandleren og få en bekreftelse på delenummer for originalpottene før du drar til Biltilsynet.
Jeg fikk også med en kopi (bilde) fra deleboka samt at de skrev sykkelens regnr og VIN i bekreftelsen. Da hørte ikke Biltilsynet på pottene mine engang. De bare sjekka at nummeret stemte med det i bekreftelsen.

Som du sikkert vet er det ikke bare lyden som er problemet, men også CO-utslippet. Originalpottene har katalysator.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by Sharpeye »

FreeMan wrote:
Harlex wrote:
Ganske populære. Høyt lydnivå 8-)

Men prøv å få høre de "live"
De var ikke så populære hos de som stoppet meg på onsdag, he he
Image
Fikk du kjøre hjem etter å ha bli stoppet?
Vurderer en tur til vestlandet til sommeren, men har påmontert Big Shots. Har ikke lyst til å montere på originale før turen men vil også unngå og måtte trille sykkelen fra Geiranger.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
FreeMan
Posts: 7
Joined: 18 Mar 2010, 14:11

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by FreeMan »

Coldman wrote:Freeman, du må dra til forhandleren og få en bekreftelse på delenummer for originalpottene før du drar til Biltilsynet.
Jeg fikk også med en kopi (bilde) fra deleboka samt at de skrev sykkelens regnr og VIN i bekreftelsen. Da hørte ikke Biltilsynet på pottene mine engang. De bare sjekka at nummeret stemte med det i bekreftelsen.

Som du sikkert vet er det ikke bare lyden som er problemet, men også CO-utslippet. Originalpottene har katalysator.
Takk for tipset, det er notert ;)
Sharpeye wrote: Fikk du kjøre hjem etter å ha bli stoppet?
Vurderer en tur til vestlandet til sommeren, men har påmontert Big Shots. Har ikke lyst til å montere på originale før turen men vil også unngå og måtte trille sykkelen fra Geiranger.
Fikk kjøre hjem så det var ikke noe problem. Kan vel trygt si at det er svært lite demping i pottene mine. Står på lappen at jeg kan kjøre til nærmeste verksted. Bruksforbud før rep.

Fikk også beskjed at jeg måtte ta det rolig ut på E6 siden politiet på stedet kunne reagere, men har kjørt forbi mange UP-kontroller og politibiler uten at de har reagert. Var bare de stakkarene som ble mobbet mye som barn som hevet øyenbryna når jeg fyrte opp for å kjøre hjem :D
User avatar
RuneR
Posts: 27
Joined: 01 Aug 2010, 23:49

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by RuneR »

Hei. Har også sansen for litt grov lyd i sportsteren. Har screaming eagle, og er veldig fornøyd med dem, passe grov lyd. Ikke så mye at man blir ør i hodet, men såpass at det høres når man kommer :)
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by kkanst »

Per i dag/nå går jeg nok for screaming eagle her og.. Virker som det er beste valg ihht til mine ønsker :)
2001 1550 Deuce.
User avatar
Bent
Posts: 152
Joined: 17 Mar 2010, 21:27

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by Bent »

Så det stod et fint Vance/Hines anlegg på finn til 2000.-
Post Reply

Return to “Eksos”