Sportster og "lovlig" eksos

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
FreeMan
Posts: 7
Joined: 18 Mar 2010, 14:11

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by FreeMan »

Harlex wrote:
Ganske populære. Høyt lydnivå 8-)

Men prøv å få høre de "live"
De var ikke så populære hos de som stoppet meg på onsdag, he he
Image
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by kkanst »

Takker for tilbudet. Men vil det ikke være stor forskjell mellom SE på 883 kontra 1200? Jeg har forøvrig kjørt 1200 med SE da det er Harleymiljø på jobben. Mener det var SE.
2001 1550 Deuce.
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by kkanst »

FreeMan wrote:
Harlex wrote:
Ganske populære. Høyt lydnivå 8-)

Men prøv å få høre de "live"
De var ikke så populære hos de som stoppet meg på onsdag, he he
Image
Ooooh... shit.. Hvordan gikk DET?
2001 1550 Deuce.
User avatar
FreeMan
Posts: 7
Joined: 18 Mar 2010, 14:11

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by FreeMan »

Bruksforbud grunnet defekt eksosanlegg. Fikk kjøre hjem og til verksted. Må vises hos satans vegvesen.
Hadde vært på Tyrigrava og skulle fort hjem siden det var meldt regn så tok E6, angrer på det i dag ;)
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by baremei »

kkanst wrote:Takker for tilbudet. Men vil det ikke være stor forskjell mellom SE på 883 kontra 1200? Jeg har forøvrig kjørt 1200 med SE da det er Harleymiljø på jobben. Mener det var SE.
Aner ikke. Har virkelig ikke peiling. :-)
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by kkanst »

FreeMan wrote:Bruksforbud grunnet defekt eksosanlegg. Fikk kjøre hjem og til verksted. Må vises hos satans vegvesen.
Hadde vært på Tyrigrava og skulle fort hjem siden det var meldt regn så tok E6, angrer på det i dag ;)
Faens irriterende.. Motorsykler SKAL ikke høres ut som noen fuckings moped. Og harleys burde fått hevet lydgrensen da de er relativt saktegående motorer og hylejapser kan produsere mye høyere lyd når de kan hyle avgårde i 10.000 o/min og være lovlige.

Nå er eksosanlegget ditt tydelig uten demping. Hadde SE gjort noen forskjell?
2001 1550 Deuce.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by BikerEva »

baremei wrote:
kkanst wrote:Takker for tilbudet. Men vil det ikke være stor forskjell mellom SE på 883 kontra 1200? Jeg har forøvrig kjørt 1200 med SE da det er Harleymiljø på jobben. Mener det var SE.
Aner ikke. Har virkelig ikke peiling. :-)
Når jeg bygget om til 1200, ble lyden i V&H Shortshotsene mine dypere og mer buldrende. Ikke fullt så....skjærende eller hva man skal kalle det. Mindre metallisk klanking!
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by baremei »

Min brummer, ja. Buldrende bassrøst. :-) Er det noen forskjell på anlegget påmontert en 883 gjort om til 1200, og en original 1200? Sku'kke tru det? Men som sagt: har virkelig ikke peiling.
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Sportster og "lovlig" eksos

Post by kkanst »

Som den smukke damen sier, så er det nok noe høyere frekvens på 883ern. Derfor jeg tror det kan være fordelaktig med en ørliten anelse av demping. Åpne piper får ikke den fine lyden...
2001 1550 Deuce.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Nå vet ikke jeg hvem av oss som er smukk :err: men min har ikke demping. Etter mye sutring fra husmekanikeren vurderte jeg å sette inn noe demping, men lyden ble bedre av seg selv når 1200 kitet kom på.
Post Reply

Return to “Eksos”