Veltebøyle

mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Veltebøyle

Post by mustang »

Skal montere veltebøyle på 2003 sporster men syntes at originalen ikke er noe fin. Er det noen som har peiling på om det finnes andre typer bøyler som er enkle å modifisere (04 mod ser bra ut) eller om det er noen som vet hvor det er mulig å få lagd en til en grei pris. Nikkel og krom fikser jeg selv. :roll:
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Veltebøyle

Post by Harlex »

Er enig i at den original veltebøylen er stygg. Jeg for min del syntes alt av veltebøyler på sportser tar seg dårlig ut så jeg kan ikkje hjelpe deg med noen fine... Men hvorfor skal du ha veltebøyle? Er det fordi du skal velte ;) eller vil ha fordi tilfelle velt eller er det i forbindelse med noen highhway-pegs eller noe...?
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Veltebøyle

Post by Coldman »

En veltebøyle er meget fornuftig hvis man kan leve med utseendet. Jeg vet i alle fall om minst en her på forumet som var meget glad for sykkelen hadde veltebøyle da vedkommende gikk i bakken.

Linby Custom har noe fine, bla. denne....

Image
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Veltebøyle

Post by Harlex »

Coldman wrote:En veltebøyle er meget fornuftig hvis man kan leve med utseendet. Jeg vet i alle fall om minst en her på forumet som var meget glad for sykkelen hadde veltebøyle da vedkommende gikk i bakken.

Linby Custom har noe fine, bla. denne....

Image

Noe av det bedre det ja men akkurat den der var vel jo til mid-contols...? Mustang har vel fremflyttersett siden han har en "c" ?
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Veltebøyle

Post by mustang »

Har ikke tenkt å velte frivillig men hadde en episode med suzukin da jeg glemte å ta av skivebremslåsen på forhjulet og veltebøylen reddet motoren for skader da jeg tryna etter en halv meters kjøring. Har framflytter sett originalt ja og vil montere pegs også på bøylen og samtidig er det en sikkerhet hvis man skulle være uheldig å velte og slippe å få sykkelen over beina. :)
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Veltebøyle

Post by Harlex »

Jeg skal ha higway-pegs men vil ikke ha full bøyle... Jeg vurderer disse: http://www.kuryakyn.com/index.cfm/go/Ho ... 7/IMID/563" onclick="window.open(this.href);return false;

Finnes til eldre Sportsere også...

Om de er penere enn veltebøyle med pegs er vel en smakssak... Jeg er vel ikke helt enig med meg selv om disse bøylene er er desigmessig løft for Sportsteren men er iallefall enig med meg selv at det blir bedre enn full bøyle.....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Veltebøyle

Post by mustang »

Ja her er det mange forslag og det så jo greit ut med disse også Harlex men tror Du at de tar en støyt hvis man skulle være uheldig og legge seg ned på siden?
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Veltebøyle

Post by Harlex »

mustang wrote:Ja her er det mange forslag og det så jo greit ut med disse også Harlex men tror Du at de tar en støyt hvis man skulle være uheldig og legge seg ned på siden?
Det gjør de men sikkert ikke like mye som veltebøylene....
Også må vi jo ha i tankene at vi IKKE SKAL legge sykkelen ned da... ;)

Jeg tenker at har man lyst på/behov for veltebøyle og tenker det kan være greit med highway pegs så kjøper man veltebøyle.

Har man derimot (som meg) lyst på/behov for highway pegs og tenker det kan være greit med litt ekstra beskyttelse ved velt så kjøper man den justerbare bøylen...
Et annet poeng (syntes jeg) er at hvis man vil ha highway pegs på veltebøyle så må man (etter det jeg har fått med meg) bruke de med klemmefeste som ser litt uorginalt/billig ut (syntes jeg) Ved den derre bøylen syntes jeg det ser litt mer skreddersydd og smooth ut..... Men dette er mine meninger....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Veltebøyle

Post by mustang »

Harlex wrote:
mustang wrote:Ja her er det mange forslag og det så jo greit ut med disse også Harlex men tror Du at de tar en støyt hvis man skulle være uheldig og legge seg ned på siden?
Det gjør de men sikkert ikke like mye som veltebøylene....
Også må vi jo ha i tankene at vi IKKE SKAL legge sykkelen ned da... ;)

Jeg tenker at har man lyst på/behov for veltebøyle og tenker det kan være greit med highway pegs så kjøper man veltebøyle.

Har man derimot (som meg) lyst på/behov for highway pegs og tenker det kan være greit med litt ekstra beskyttelse ved velt så kjøper man den justerbare bøylen...
Et annet poeng (syntes jeg) er at hvis man vil ha highway pegs på veltebøyle så må man (etter det jeg har fått med meg) bruke de med klemmefeste som ser litt uorginalt/billig ut (syntes jeg) Ved den derre bøylen syntes jeg det ser litt mer skreddersydd og smooth ut..... Men dette er mine meninger....
Jeg tenker nok som alle andre at man skal holde seg på hjula,men andre kjøretøy kan jo være årsaken til et uhell selv om man kjører defangsivt og forsiktig . Det blir en bøyle av et eller annet slag til neste sesong. Takker for alle svar.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Veltebøyle

Post by Coldman »

Harlex wrote: ....Mustang har vel fremflyttersett siden han har en "c" ?
Så ikke det, jeg. :oops:

Denne passer.

"112-1 - Front Bar for Harley Davidson Sportster w/stock forward controls 1986-2003", står det.

Vanskelig å se om den er like fin...
Image
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”