"Billig" custom?

Bygging, modding, lakkering…
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: "Billig" custom?

Post by BikerEva »

Husker ikke helt forklaringen, men at nazibetydningen var så kort i forhold til de andre betydningene, at dersom folk hadde et godt argument for hvorfor de ville ha det og hva det skulle symbolisere, var det helt OK for ham.

Amerikanerne er gærne-her er naboen vår på hotellet i Daytona 2008....

Image

Sjarmerende??
User avatar
øystein røsberg
Posts: 25
Joined: 16 May 2010, 01:39

Re: "Billig" custom?

Post by øystein røsberg »

jobbet ett år i korea,og der så jeg en masse slike hakekors.Spurte de lokale hva det betydde,og de sa att det hvar skilt for hvor det var tempel
lurer liksom på det meste jeg
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Post by 276ccm »

Så også et apeheng som var laget som det SS symbolet på rørene som gikk opp.. Merkelig greie.. Og ikke så sjarmerende nei.. :-)
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: "Billig" custom?

Post by Svima »

Noen forklaringer på symbolet
http://www.google.no/#hl=no&source=hp&q ... 132001a54a" onclick="window.open(this.href);return false;

motivet på den porten er ikke et hakekors, for det står med "bena" i solretningen
Innenfor buddhismen brukes det tegnet (hakekorset etc.) hvor endene på korset peker med klokka, mens nazistene tok i bruk det hakekorset hvor endene peker mot
klokka.
/ Svima
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: "Billig" custom?

Post by 276ccm »

Fant tilbake bildet av SS apehenget..
Image

Ser ut som om det er i vinden andre steder også..
Image
Image

Selv om ikke betydingen er den samme, eller ment som den samme er det likevel litt rart.. Vinkel og retning på hakekorset er jo ofte annerledes, men folk forbinder likevel det med hakekorset som ble brukt under krigen.. SAmme med SS, men jeg vet heller ikke hvilken betydning det skal ha på disse bobberene..
User avatar
B.J
Posts: 120
Joined: 10 Mar 2010, 22:18

Re: "Billig" custom?

Post by B.J »

SS = Svensk standard :-)
BJ
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: "Billig" custom?

Post by chrissenator »

SS silent scull kikk på bildene i linken: http://www.silentskulls.com/RagShopPics.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: "Billig" custom?

Post by 276ccm »

Etter litt "undersøkelse" rundt på div. forum fra USA om Bobbere er jeg stygt redd for at hakekorset og SS symbolet er kun for å sjokkere.. og brukt som skremsel "ikke kødd med meg".. det hadde jeg nok heller ikke gjort, så det virker vel, men.. Det har ingen dypere mening annet enn å vise seg som komplett idiot i mine øyne.. Noen brukte som unskyldning at amerikanere ikke hadde opplevd krigen på kroppen slik som Europeere har gjort, men det er ingen unnskyldning så lenge all den infoen ligger på nett og er veldig tilgjengelig.. Asiatiske symboler har som regel en helt annen mening fra relgion som går noen tusen år tilbake og har ingen ting med andre verdenskrig å gjøre..

Jeg vet ikke om jeg ville følt meg veldig kul ved å kjøre rundt med dette heller.. :-)
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: "Billig" custom?

Post by BikerEva »

Om du hadde eid Heinzfabrikken, kanskje?? :err:
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: "Billig" custom?

Post by Lariat »

Kan bekrefte det med østen og hakekorset eller solkorset eg har i noen år bestilt ringer og slike ting fra østen og når di har vert meget fornøyd med mine bestillinger har di da lagt til en del ringer med hakekorset på noe eg dumper i søpla . men det er godt ment fra produsenten da det skal bringe lykke .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
Post Reply

Return to “Custom”