Vance & Hines med Fuelpak

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Vance & Hines med Fuelpak

Post by Sharpeye »

Jeg har påmontert Vance & Hines Big Shots på min 2008 Street Bob. Sykkelen ble nylig importert fra USA med påfølgende EU ombygging som blant annet medfører re-mapping av injection for å tilpasse CO2 kravene.

Ved mapping av Fuelpak skal man ta utgangspunkt i US stock engine. Dvs at man bruker et program tilpasset frabrikk oppsett på en US standard motor. En US standard motor har en annen mapping enn EU standard. Men det finnes ikke noe valg i Fuelpak for EU standard, kun US. Har derfor brukt US standard som utgangspunkt ved omprogrammering.

Sykkelen går bra, og virker helt ok ved sakte kjøring og pådrag. Men muligens den ville gått enda bedre om mappingen hadde vært tilpasset EU standard motor.

Noen som har erfaring med dette?
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Vance & Hines med Fuelpak

Post by Jan-Ivar »

det beste er vel å få kjørt den i en Dynobenk for å få den justert opp skikkelig.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Vance & Hines med Fuelpak

Post by BikerEva »

Ikke annet enn at mange andre har montert slik selv, og sikkert også brukt et standardoppsett. Det gjorde ihvertfall jeg med vance&hines og powercommander. Kunne kjørt den i benk og fått finjustert den, men det gadd jeg aldri :)
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Vance & Hines med Fuelpak

Post by Sharpeye »

Jan-Ivar wrote:det beste er vel å få kjørt den i en Dynobenk for å få den justert opp skikkelig.
Ja, det er nok riktig medisin Jan-Ivar.
Men som BikerEva sier, spørs om jeg gidder.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Vance & Hines med Fuelpak

Post by chrissenator »

Sharpeye wrote:
Jan-Ivar wrote:det beste er vel å få kjørt den i en Dynobenk for å få den justert opp skikkelig.
Ja, det er nok riktig medisin Jan-Ivar.
Men som BikerEva sier, spørs om jeg gidder.
Det å ikke kjøre den i benk kan koste deg ca 10% effekt på bakhjulet - samtidig så er du sikret en bortimot optimal AFR = lengre levetid på motoren, "riktig" forbruk og effekten på bakhjulet - du vil merke forskjell helt garantert...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Vance & Hines med Fuelpak

Post by chrissenator »

chrissenator wrote:
Sharpeye wrote:
Jan-Ivar wrote:det beste er vel å få kjørt den i en Dynobenk for å få den justert opp skikkelig.
Ja, det er nok riktig medisin Jan-Ivar.
Men som BikerEva sier, spørs om jeg gidder.
Det å ikke kjøre den i benk kan koste deg ca 10% av potensiel effekt/kraft på bakhjulet - samtidig så er du sikret en bortimot optimal AFR = lengre levetid på motoren, "riktig" forbruk og effekten på bakhjulet - du vil merke forskjell helt garantert...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Vance & Hines med Fuelpak

Post by BikerEva »

Jeg skal kjøre min i benk når jeg har fått på den forsterkete clutchfjæren etter konverteringen. Det blir vel til neste år igjen :)
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Vance & Hines med Fuelpak

Post by Sharpeye »

chrissenator wrote:
Sharpeye wrote:
Jan-Ivar wrote:det beste er vel å få kjørt den i en Dynobenk for å få den justert opp skikkelig.
Ja, det er nok riktig medisin Jan-Ivar.
Men som BikerEva sier, spørs om jeg gidder.
Det å ikke kjøre den i benk kan koste deg ca 10% effekt på bakhjulet - samtidig så er du sikret en bortimot optimal AFR = lengre levetid på motoren, "riktig" forbruk og effekten på bakhjulet - du vil merke forskjell helt garantert...
Kanskje jeg skal gidde allikevel.
Noen som vet hva det vil koste?
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Vance & Hines med Fuelpak

Post by BikerEva »

De tar vel 1000 kr timen hos LazyBoyz....
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Vance & Hines med Fuelpak

Post by chrissenator »

Lyngdal har vistnok gode priser og mekanikere med serdeles god kunnskap om tuning i dynobenk - de blir titt og ofte anbefalt via jungeltelegrafen...

Kikk her: http://www.twinthunder.no/Sider/verksted/service.html" onclick="window.open(this.href);return false; - de tar kr 450,- pluss mva.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Eksos”