Lakk spørsmål

Bygging, modding, lakkering…
Post Reply
User avatar
Rune77
Posts: 5
Joined: 09 Aug 2010, 10:00

Lakk spørsmål

Post by Rune77 »

Skal til med lakkering av tank og skjermer i vinter. Har sett litt på forskjellige kombinasjoner. Ønsker egentlig svartmatt eller mørkegrå matt, med røde flammer.
Flammene skal jo helst være så blanke som mulig og resten så matt som mulig, men hvordan løser jeg dette mtp. klarlakk?
Eller er dette et så si umulig prosjekt? :x
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Lakk spørsmål

Post by Jan-Ivar »

ingen ting er vel umulig.
det er vel bare snakk om maskering og litt fantasi spørdu meg. mener jeg har lest noe om matt klarlakk.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Rune77
Posts: 5
Joined: 09 Aug 2010, 10:00

Re: Lakk spørsmål

Post by Rune77 »

Jepp, matt klarlakk finnes.
Noen som vet hvordan det vil bli med svart matt og blank klarlakk?
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Lakk spørsmål

Post by Qonrad »

Sånn jeg har forstått det er det topplakken (klarlakken) som gir glansen. For å få to forskjellige glanser til å treffe perfekt mot hverandre, må være en uhyre nøysom jobb. Muligens man løser det med pin striping.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Lakk spørsmål

Post by DaddyCool »

Det finnes personer her inne som lakkerer og som jeg tipper vet nøyaktig hvordan dette gjøres.
Prøv å hør med Viking og Snabel ;) Sikkert andre og som kan svare utfyllende på dette.
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
snabel
Posts: 51
Joined: 20 Mar 2010, 17:38

Re: Lakk spørsmål

Post by snabel »

Det jeg ville gjort er, og lakkere det grå/svart først. Så legge matt klarlakk 3 strøk, la den tørke en uke. Så pusse den med 2000/3000
papir hele tanken. Så tape flammene, maskere resten av tanken.Lakke rødt, så blank klarlakk. Så fjerne tapen når den er så tørr at klarlakken ikke kleber mer, så la det tørke godt, så pusse litt pent på lakkskjøten. Så få 276 til og dele flammene med en passende
pinstrip farge. lykke til. Men før pinstrping må tanken rubbes og poleres opp.


Hilsen K. Sabel http://www.kslakk.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Hilsen kslakk
User avatar
Rune77
Posts: 5
Joined: 09 Aug 2010, 10:00

Re: Lakk spørsmål

Post by Rune77 »

Ser vel at dette kan bli litt av en utfordring for en amatør :mrgreen:
Men takk for gode svar. Mulig jeg må se litt nærmere på om jeg velger alt "blankt" eller alt matt. Det gjør nok saken litt enklere
Post Reply

Return to “Custom”