Page 1 of 1
Panhead info
Posted: 12 Aug 2010, 22:57
by jes70
Hei.
Lenge siden jeg har vært her nå og hilser alle gamle og nye medlemmer. Skulle vært her oftere, men tiden strekker ikke til alltid.
Har fått sprekk i forre toppen på en 51 modell. Spørsmål: Kan alle pannetopper benyttes, eller må det skiftes støtstenger m.m. hvis det benyttes nyere? Tenker ikke på STD.
Er interessert i litt info om dette og eventuellt kjøpe ny topp eller nye til begge sylindre. Gjerne STD, men da må jeg vel også ha noe andre deler i tillegg. Trenger litt info/råd om dette. Takker for øvrig Sandman, Pannechopper og Lariat, for telefonhjelp.
Re: Panhead info
Posted: 23 Aug 2010, 12:45
by bobber-48
du skal kunne bruke 48-54 topper uten problemer.
tror ikke det er noe mye endret før Outsideoiler-toppen dukket opp i -63.
e-bay:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/H-D-HARL ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
tror V-twin lager replica som passer din.
passform og kvalitet på disse aner jeg ingenting om.
Re: Panhead info
Posted: 23 Aug 2010, 17:26
by Mareno
Re: Panhead info
Posted: 23 Aug 2010, 17:55
by Lariat
Hadde det ikke vert lit ok å flippe ut med en panne topp og en shovel topp

Re: Panhead info
Posted: 23 Aug 2010, 21:53
by Jan-Ivar
Lariat wrote:Hadde det ikke vert lit ok å flippe ut med en panne topp og en shovel topp

HEHEHE!
så en sykkel i Easyrider for noen år siden . hvor motorem var satt opp md shovel sylinder men panhead topp foran og Knuckelhead bak.
Re: Panhead info
Posted: 24 Aug 2010, 03:12
by jes70
Tja, Panne og Shovel skal vel la seg gjøre. Må vel bytte støtstenger da?
Kan bruke STD topper også, men nye koster ca. 15.000 for paret.
Har kikket litt på Ebay, men blir usikker på å kjøpe gamle topper. Kan jo være sprekk i dem også. Er vel en grunn til at de tilsalgs.
Det sies at godset i toppene, frem til 55, er av dårlig kvalitet. Å sveise i denne type gods var å sammenlignes med å sveise i rust. Var derfor jeg lurte på og få tak i noen litt nyere. Hvis ikke det er noen annen forskjell enn godstype, blir det litt lettere. Får fintenke litt. Takker for svar.
Re: Panhead info
Posted: 24 Aug 2010, 08:19
by Lariat
jes70 wrote:Tja, Panne og Shovel skal vel la seg gjøre. Må vel bytte støtstenger da?
Kan bruke STD topper også, men nye koster ca. 15.000 for paret.
Har kikket litt på Ebay, men blir usikker på å kjøpe gamle topper. Kan jo være sprekk i dem også. Er vel en grunn til at de tilsalgs.
Det sies at godset i toppene, frem til 55, er av dårlig kvalitet. Å sveise i denne type gods var å sammenlignes med å sveise i rust. Var derfor jeg lurte på og få tak i noen litt nyere. Hvis ikke det er noen annen forskjell enn godstype, blir det litt lettere. Får fintenke litt. Takker for svar.
Indian Larry fikk det til da må vel en maskinist få det til vel

?
Re: Panhead info
Posted: 25 Aug 2010, 02:16
by jes70
Ingenting er umulig for Gud og en god maskinist, utdannet ved Bergen Maritime Videregående skole, det tar bare litt lenger tid :err: .
Kommer hjem på torsdag, så da blir det litt lettere å sjekke opp i deler.
Re: Panhead info
Posted: 15 Dec 2010, 20:16
by pannechopper
Åssen har det gått har du fått deg noe topper,men for gudskyld ikke kjøp noe gammelt og brukt for det er alltid noe med de siden andre har bytta de ut og gjerne for at de enten har blitt sveisa på eller lekker olje mellom kjøleribber så vil du ha et bra kjøp så gå for nye enten fra STD eller S&S sine topper...........................
Re: Panhead info
Posted: 08 Jan 2011, 02:24
by jes70
Hei og godt nytt år. Er i Colombia for tiden og har ikke vært her inne på lenge.
Joda, masse gammelt drit og noe bra er kjøpt på ebay. Er en som skrur på den for øyeblikket, men har ikke fått noe oppdatering enda. Får se hvordan det går. Er mest fristet å søke om motorbytte om ikke det blir bra. Er redd for å kjøpe STD topper hvis resten av motoren må skrapes også. Skal holde deg oppdatert