Screamin Eagle eller Vance & Hines?

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Screamin Eagle eller Vance & Hines?

Post by Coldman »

HD-Per wrote: ...
Vet ikke hvordan det er på dine org.potter Coldman, men på mine er det i tillegg til katalysator også såkalt "Active air and exhaust system". Dette består av en solenoid som sitter bak bakre sylinder som styrer en vaier som går ned til eksosanlegget, hvor den åpner og lukker et spell. Tilsvarende system sitter også i luftfilter inntaket...
Dette er montert på alle WG som selges i Europa. Ikke rart scoot'n høres ut som den har bobblemotor :lol:
Alt dette må jo selvsagt vekk når V&H settes på.. :mrgreen:
Joda, jeg har da begge deler. Den på luftfilteret er vekk pga at jeg har Acreamin' Eagle luftfilter. Den på eksosen er der, men alltid åpen. Alt er styrt av ECM'en som er omprgrammert vha SERT.

Speldet og O2-sensorene på eksosen blir sittende igjen når man bare bytter slip-ons, som f.eks. V&H Straightshots og Screamin' Eagle.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
panser
Posts: 58
Joined: 20 Apr 2010, 14:54

Re: Screamin Eagle eller Vance & Hines?

Post by panser »

Hei,

Har selv en 1999 softail med Screamin Eagle slip-ons. Er absolutt ikke godkjent for gatebruk, nei :err: . Men, jeg mener å lest at slip-ons fra SE er det anlegget som gir deg mest "bang for the bucks". Drawbacket er jo at du ikke blir kvitt det "cross over" røret som dekker støtstengene... Men, så mener jeg da at jeg bestemt har lest at det røret er med på å sørge for at hojen har bra dreimoment :) . Så hos meg blir nok det anlegget værende. Synes at V & H har mange fine anlegg, men når det kommer til effekt så er det 2 til 1 anlegg som gjelder, men de liker jeg ikke så godt pga utseende.

Ellers kan jeg opplyse om at det er mulig å få tak i slip-ons som tilsvarer de gamle SE pottene. Leveres av Cyckle Shack (som visstnok produserete de gamle SE pottene, etter hva jeg har hørt). Kjøpte ett sett til Sportsteren til madammen, og monterte dette forrige helg (1996 modell 883). Og det ble noe helt annet :err: . Tok meg også bryet med å handle inn ett Dynojet kit, samt bytte Slowspeed dysa fra 40 til 45. Så nå går den som den skal... kvikk på gassen, null nysing og med ett brøl (vel...) som sømmer seg en Harley 8-)

Mulig jeg kan ha feil på noen punkter ;) , men det finnes sikkert noen motorguruer her inne som vet hva som er mest optimalt for å få ut litt ekstra hk fra en litt tett original harley :err:
Post Reply

Return to “Eksos”