[SOLGT] '90 Sportster vurderes solgt. Delesykkel/ prosjekt??

Post Reply
User avatar
TrueBeliever
Posts: 66
Joined: 09 Mar 2010, 20:32

[SOLGT] '90 Sportster vurderes solgt. Delesykkel/ prosjekt??

Post by TrueBeliever »

Da er Harley-drømmen foreløpig over for min del... Lykke til alle sammen, håper ikke det blir alt for lenge til jeg får meg ny sykkel :?

Bilder og kontaktinfo finnes på:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23562838" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er med tungt hjerte jeg nå vurderer å selge min '90 Sportster XLH 883/1200. Personlig mener jeg dette er en av Norges tøffeste Sportstere, men det hjelper ikke mye når det er hull i motorblokka. Motoren sviver fortsatt (jeg stoppet den med en gang jeg oppdaget hullet), men jeg er usikker på hva som må til av deler og mekking for å få den i stand igjen. Hullet er foran, rett ved de fremre motorfestene, rett bak oljefilteret (se bilder).

Jeg har selv eid sykkelen i ett år, og brukt vinteren på å pusse den opp. Sykkelen har kjørt ca 2500 km siden jeg overtok den. Følgende deler er nye og skiftet etter jeg kjøpte sykkelen (har kvittering på det meste, nypris i parantes):

Nytt digitalt speedometer/turteller: Motoscope mini fra http://www.motogadget.com" onclick="window.open(this.href);return false; (ca 3500)
Ny elektrisk kontrollenet med integrerte sikringer/rele: mUnit fra http://www.motogadget.com" onclick="window.open(this.href);return false; (ca 2000)
Nye kromede brytere og bryterhus, ledninger trukket inne i styret (ca 1500)
Doble bates lykter (ca 900)
Nytt primærkjede clutchlameller og clutchlager (ca 3200)
Ny forsterket clutch-hub med skjulte magneter (ca 5400)
Splitter nytt orginalt HD batteri 19 Ah (ca 1500 kr)

Ellers er begge skjermer, lykter, fenderstruts samt oljetank og bensintank proffesjonelt omlakkert i vinter til matt svart. En hel del annet småtjafs og slitedeler som tenningslås, hurtigklips for sete, horn, gass/retur-wire, gassrulle og bolter/skruer er også skiftet.

Følgende deler er skiftet ut fra orginalen før jeg kjøpte sykkelen:

Bred framgaffel (tror det er til wide glide), stuket ut et par grader.
Bredt og behagelig styre
Stretchet bensintank (fra Sportster '96-)
Fremflyttersett
Vakumstyrt bensinkran (fra Sportster '96-)
KN luftfilter
Dynojet trimsett til orignal CV-forgasser (nål, slide, og begge dyser skiftet)
Høykompresjonsstempler
Fatboy bakhjul m/160 dekk
Baklykt med underhengende skilt
Drevet om for lavere turtall ved høye hastigheter
Potter med gromlyd
Firestemplet bremsekalipper til frambrems

Utenom det som er på sykkelen følger følgende med:

Stort skilt (miniskilt montert)
Ny passasjersal med sugekoppfeste (kostet 1000 kr, fungerer utmerket)
Gammel dobbeltsal (solosal står nå nå)
Clymers mekke-bok

Jeg fikk motorhavari på vei hjem fra ferie, og sykkelen står nå ved et bilbergningsverksted på Skjold i Rogaland. Der blir den stående i inntil en uke, før jeg får den fraktet den opp til Trondheim. Hurtig salg er ønskelig, men avhengig av bud.
Sykkelen kan selges hel og billig, eller i deler til blodpris ;)

Annonseselgere kan møte opp personlig hjemme hos meg.
Live to Fight - Fight to Live
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: '90 Sportster vurderes solgt. Delesykkel/ prosjekt??

Post by BikerEva »

Uff, det var fryktelig synd! Du får ikke tak i en ny motor da?
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: '90 Sportster vurderes solgt. Delesykkel/ prosjekt??

Post by bobber-48 »

eller ny blokk?
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
TrueBeliever
Posts: 66
Joined: 09 Mar 2010, 20:32

Re: '90 Sportster vurderes solgt. Delesykkel/ prosjekt??

Post by TrueBeliever »

Joda alt er mulig, men dette var på en måte dråpen for meg. Har brukt en god del mer cash enn beregnet på sykkelen allerede, så nå vil jeg bare bli kvitt doningen. Får se når/om jeg får meg ny sykkel, men det har jeg ikke råd til i år. Og jeg skal heller legge noen tusinger ekstra i sykkelen og få en nyere sykkel enn å fikse opp noe gammelt. Har alt for mange hobbyer, og alt for lite tid ;)

Forresten, er det noen som vet hva jeg burde satse på å få for sykkelen? 30K er mer ukvalifisert gjetning fra min side... Tenkte å lodde stemningen på markedet først..
Live to Fight - Fight to Live
User avatar
hvar
Posts: 30
Joined: 10 May 2010, 12:32

Re: '90 Sportster vurderes solgt. Delesykkel/ prosjekt??

Post by hvar »

det var noe drit. ikke artig når det blir sånn nei. sikkert ikke umulig å sveise den heller, men skjønner avgjørelsen din om å kvitte deg med den. tøff sykkel da...

håper du får skaffet deg en tohjuling igjen snart!
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: '90 Sportster vurderes solgt. Delesykkel/ prosjekt??

Post by bobber-48 »

Du ble kvitt den relativt fort?
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
TrueBeliever
Posts: 66
Joined: 09 Mar 2010, 20:32

Re: '90 Sportster vurderes solgt. Delesykkel/ prosjekt??

Post by TrueBeliever »

Jepp, ble solgt til en heldig kar fra Sandnes som hentet sykkelen på Skjold. Usikker på hvor lenge det blir til jeg jeg meg råd til ny sykkel, vi får se.. I mellomtiden skal jeg kose meg med min AMERIANSKE downhillsykkel i stedet!! :err: :err: :err: :err: :err: :err:
Live to Fight - Fight to Live
Post Reply

Return to “Harley-Davidson selges”