Forsøk på tyveri

User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Forsøk på tyveri

Post by Bernt »

Ja, da har jeg vært ute for et forsøk på tyveri av sykkelen i helga. Kom til garasjen i morges å så at låsen var brutt opp. Tenkte at nå var sykkelen borte. Men nei den stod der den, men det var et forsøk på å stjele sykkelen. De hadde fått brutt opp tenningslåsen, men styrelåsen var ikke brutt opp. De hadde prøvd å bryte den opp ved å brekke på styret. Da har styreklemmen brekt. Da har de nok gitt opp.
Fikk satt på nytt tenningslås og ny styreklemme, rettet litt på styre. Da er den klar igjen, men er jo litt bekymret for at det er noen der ute som fortsatt har lyst på sykkel. Garasjen er en av mange i en garasjerekke, så her er det noen som vet at det står en HD. Den er nå flyttet til en annen plass. Vurderer nå å anskaffe lås med alarm fra biltema, samt montere bevegelses sensorer i garasjen med tilkobling til en gigantisk sirene. Noen andre som har erfaring med diverse tyverisikringer som bremse-lås, sirener, alarmer mm
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Forsøk på tyveri

Post by BikerEva »

Såpass ja! Noen herpa låsene på min da den stod parkert utenfor bygården der jeg bodde. Uten at alarmen gikk, for den går nemlig først når sykkelen reises opp på støtten :shock:

Jeg fant en snedig sak i ytlandet med bevegelsessensor som ekstrautstyr, slik at om noen feks lener seg over sykkelen, går alarmen. Var det Scorpio den het?

Jeg endte opp med å klistre to "Support your local Hells Angels" klistremerker fra Hamar og Trondheim på. Den fikk stå ifred da.

Og jeg prøvde skivelås med alarm, men den måtte flyttes på på skiven før den ga lyd fra seg.

Disse som herpet min var neppe ute etter å stjele, bare ødelegge mistenker jeg (kom hjem 03 på natten, skulle på jobb noen timer senere og alt av låser var herpa-rattlåsen var ikke engang på, men de hadde nå hamret med skrujern i den også...)
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Forsøk på tyveri

Post by TCB »

Kjøpte en alarm til sykkel`n, men har ikke fått montert den ennå.
Skal bygge om litt elektrisk, før jeg monterer enda mere ledninger å rote seg bort i.
Kun testet funksjonen, og den sirenen som følger med "kan vekke de døde" og det er iallefall ikke langt unna sannheten. :heh:
Veldig liten boks til alarmen, og blinkende blå diode når den er armert.
Mange nyttige funksjoner på den, bryter strømmen til tenningen.
Kan også starte sykkelen fra fjernkontrollen, har ikke testet dette.
Følger med 2 fjernkontroller i skikkelig metall.
Prisen på den er under den magiske 200,-kr grensen + porto (tollfritt)

http://cgi.ebay.co.uk/CYCLONE-MOTORBIKE ... 2c4eb03012" onclick="window.open(this.href);return false;

De selger også en dyrere utgave som snakker til deg og tyven.
De er litt trege til å sende, men den kom nå tilslutt.

Knut.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Forsøk på tyveri

Post by Harlex »

Forbannade slaur!!!!!! (som vi sier i Bergen) Jeg stemmer for bevegelsesensorer med en jæv....... alarm......
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Forsøk på tyveri

Post by Erlend »

Bernt wrote:Ja, da har jeg vært ute for et forsøk på tyveri av sykkelen i helga. Kom til garasjen i morges å så at låsen var brutt opp. Tenkte at nå var sykkelen borte. Men nei den stod der den, men det var et forsøk på å stjele sykkelen. De hadde fått brutt opp tenningslåsen, men styrelåsen var ikke brutt opp. De hadde prøvd å bryte den opp ved å brekke på styret. Da har styreklemmen brekt. Da har de nok gitt opp.
Fikk satt på nytt tenningslås og ny styreklemme, rettet litt på styre. Da er den klar igjen, men er jo litt bekymret for at det er noen der ute som fortsatt har lyst på sykkel. Garasjen er en av mange i en garasjerekke, så her er det noen som vet at det står en HD. Den er nå flyttet til en annen plass. Vurderer nå å anskaffe lås med alarm fra biltema, samt montere bevegelses sensorer i garasjen med tilkobling til en gigantisk sirene. Noen andre som har erfaring med diverse tyverisikringer som bremse-lås, sirener, alarmer mm
Selv sverger jeg til FG-godkjent skivelås - også i garasjen. Eneste som funker. Vurderer selvskudd og høyspent i tillegg.
Keep the rubber side down!
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Forsøk på tyveri

Post by Bernt »

Har bestilt alarmen TCB anbefaler. Vurderer også flere alternativer som bevegelses sensor i garasjen som setter på noen lyskastere og alarmsirene. Kanskje legger en inn noen serier med mitraljøse ild og bombekasternedslag. Må nok rigge garasjen som en egen festning etter dette. Kanskje en skulle grave ned en liten bombe som utløses når noen fikler med låsen på porten.
User avatar
EndeligHD
Posts: 78
Joined: 10 Mar 2010, 16:45

Re: Forsøk på tyveri

Post by EndeligHD »

Bernt wrote:Har bestilt alarmen TCB anbefaler. Vurderer også flere alternativer som bevegelses sensor i garasjen som setter på noen lyskastere og alarmsirene. Kanskje legger en inn noen serier med mitraljøse ild og bombekasternedslag. Må nok rigge garasjen som en egen festning etter dette. Kanskje en skulle grave ned en liten bombe som utløses når noen fikler med låsen på porten.

Hvis ikke sykkelen din blir stjålet, høres det i hvert fall ut som den vil bli skutt, brent og bombet i stykker :D
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Forsøk på tyveri

Post by TCB »

Biltema selger en lyskaster med bevegelses sensor beregnet for utebelysning for ca 100,-kr.
Og det går jo ann å koble bort lyskasteren, og koble sensoren slik at stereo anlegget starter opp på full guffe istedet.
Eventuelt tilkoblet til en boks med nervegass hvis du har tilgang til slike saker. :shock:
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Forsøk på tyveri

Post by Harlex »

Du har jo denne....:lol: http://www.klikk.no/bolig/bonytt/article591468.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Men man finner vel andre saker til en billigere penge....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Forsøk på tyveri

Post by Bernt »

Harlex wrote:Du har jo denne....:lol: http://www.klikk.no/bolig/bonytt/article591468.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Men man finner vel andre saker til en billigere penge....
Denne var bra, men ville nok brukt en litt tøffere gass.
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”