Forsøk på tyveri

User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Forsøk på tyveri

Post by Bernt »

Da er en god del remedier kjøpt inn for å lage en fortifikasjon av garasjen. Bevegelses sensor, sirene, alarm, lås med alarm, lyskaster mm er noe av det som skal installeres. Nervegass er vel det jeg mangler!!
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Forsøk på tyveri

Post by Bernt »

Ref vedlagte link.
http://www.streethogs.dk/product_info.p ... cts_id=533" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne var jo veldig snedig. Både lås, alarm med posisjons/berørings sensorer. Her har tyven kort tid på seg.
User avatar
TND883
Posts: 51
Joined: 09 Mar 2010, 23:33

Re: Forsøk på tyveri

Post by TND883 »

Bernt wrote:Ref vedlagte link.
http://www.streethogs.dk/product_info.p ... cts_id=533" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne var jo veldig snedig. Både lås, alarm med posisjons/berørings sensorer. Her har tyven kort tid på seg.
Jeg har brukt denne et par år. Den virker særdeles solid. Ganske tung. Sirenen er grei, men det er adskillig mer lyd i sykkelens fabrikkmonterte alarm. Den kan anbefales.
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Forsøk på tyveri

Post by Bernt »

TCB wrote:Kjøpte en alarm til sykkel`n, men har ikke fått montert den ennå.
Skal bygge om litt elektrisk, før jeg monterer enda mere ledninger å rote seg bort i.
Kun testet funksjonen, og den sirenen som følger med "kan vekke de døde" og det er iallefall ikke langt unna sannheten. :heh:
Veldig liten boks til alarmen, og blinkende blå diode når den er armert.
Mange nyttige funksjoner på den, bryter strømmen til tenningen.
Kan også starte sykkelen fra fjernkontrollen, har ikke testet dette.
Følger med 2 fjernkontroller i skikkelig metall.
Prisen på den er under den magiske 200,-kr grensen + porto (tollfritt)

http://cgi.ebay.co.uk/CYCLONE-MOTORBIKE ... 2c4eb03012" onclick="window.open(this.href);return false;

De selger også en dyrere utgave som snakker til deg og tyven.
De er litt trege til å sende, men den kom nå tilslutt.

Knut.
Bestilte denne alarmen i forrige uke og den kom i går. Det var jo raskt levert. Ja det er flere mulige tilkoblinger her, men det er en beskrivelse i monteringsanisningen jeg lurer på.
Det er pkt 4 i metode A:
Lacate the ignition disable wire. This vwire goes to ground (earth) when the key switch is turned off and is not earth when the key is turned on. Cut the wire and join the pink and grey as shown.

Kan ikke se at det er noen tilkobling eller ledninger som har jording som angitt foran.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Forsøk på tyveri

Post by TCB »

Hvis du sender E-mail til selgeren, får du et koblingsskjema som er tilpasset din sykkel.
På førstesiden i koblingsskjemaet skal det stå et "ref xxxx" nummer der som er skrevet med penn som du oppgir i mailen.

Punkt 4 : på min HD så er det bare 3 ledninger til tenningslåsen.
1 : + eller strømtilførsel fra batteri.
2 : strøm ut fra tenningslåsen til diverse forbrukere.
3 : strøm ut fra tenningslåsen til tenningskretsen

Det er ingen ledning som går til jord på min HD når tenningslåsen er avslått eller i 0 stilling.
Ignition disable ledningen, må være den som er på stoppknappen på styret, ved siden av start knappen.
Med fjernkontrollen kan du stoppe sykkelen på 100 meter hvis noen stjeler den, regner med at denne ledningen brukes i dette tilfellet.

Jeg har heller ikke fått med riktig koblingsskjema til min sykkel, fordi at jeg glemte å oppgi hvilken MC jeg skulle bruke den på.
Skal ta kontakt med selgeren for å få et skjema, tenkte jeg skulle greie det uten, men det kan være greit å ha.

Knut.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Forsøk på tyveri

Post by TCB »

Sendte mail til selger, og fikk til svar at de kunne ikke sende meg koblingsskjemaet på mail.
Fordi at skjemaet var håndtegnet til min sykkel, og måtte sendes i posten sammen med alarmen.
Og det var jeg som glemte å skrive på til hva slags sykkel jeg skulle ha skjema til når jeg bestilte alarmen.
Men de kan svare på tekniske spørsmål.
Et alternativ er selvsagt å bestille en alarm til for å bruke på en annen sykkel.
Å få de til å sende med skjema for begge syklene.

Knut.
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Forsøk på tyveri

Post by Bernt »

TCB wrote:Sendte mail til selger, og fikk til svar at de kunne ikke sende meg koblingsskjemaet på mail.
Fordi at skjemaet var håndtegnet til min sykkel, og måtte sendes i posten sammen med alarmen.
Og det var jeg som glemte å skrive på til hva slags sykkel jeg skulle ha skjema til når jeg bestilte alarmen.
Men de kan svare på tekniske spørsmål.
Et alternativ er selvsagt å bestille en alarm til for å bruke på en annen sykkel.
Å få de til å sende med skjema for begge syklene.

Knut.
Etter en del mail, fikk jeg kobling skjema. Det må brukes et eget startrele for de som har større enn 15 ah (30ah) sikring.
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Forsøk på tyveri

Post by Bernt »

Denne lille dingsen må en bare ha. Kan jo brukes på mer enn bare sykkel, (hund, katt, unger og alt som kan bevege seg, he, he
http://kinapriser.dk/open1/openosc/open ... anguage=NO" onclick="window.open(this.href);return false;
En må vel få en god del avslag på forsikringen etter alle alarmene man har montert på sykkel, i garasjen og denne lille sporings dingsen.
User avatar
Danishshovel
Posts: 24
Joined: 05 Oct 2010, 14:50

Re: Forsøk på tyveri

Post by Danishshovel »

Hei

I tilleg til Abus Granite skivelås er min cykkel kædet til et anker i garasjegulvet, der er en detektor på porten, der er tilsluttet husets alarm. Så den hyler og sender sms, hvis porten bliver åbnet når det er nat eller jeg ikke er hjemme.

Jeg vet ikke om det er overkill, men er lige flyttet til Norge og tager ingen chancer, er der mye tyveri af motorcykler i Norge????? :evil:
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Forsøk på tyveri

Post by Bernt »

Min ble stjålet på strommen storsenter for ca 4 år siden, og nå prøvd stjålet. Det er nok en del tyverier her som går østover.
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”