Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Shovelhead
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re:

Post by Bernt »

Grimberg wrote:Så det betyr at det er ett fett med disse dekslene når man kjøper nye plater og lameller? Blir det ikke mer frigang på clutchen siden disse dekslene/låsene mest sannsynlig tar opp 1mm eller 2 ekstra?

Posted with TouchBB on my iPhone
Disse kommer ikke borti hverandre, så det har ingen betydning. lamellene er i mellom.
User avatar
Grimberg
Posts: 100
Joined: 23 Mar 2010, 15:31

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Grimberg »

Per-øivind wrote:Her Grimberg, se om ikke denne manualen kan hjelpe deg.
http://smester.se/Harley/1970-1978ShovService.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Kapittel 4 er for clutch
Fikk et par tips her ja. Glimrende.
Til tross for at jeg mer eller mindre "tok over" tråden etterhvert, så har jeg fått svar på mye :) Suverent forum!
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Per-øivind »

Bare hyggelig å hjelpe noen i nød og beklager :oops: Bernt for at det ble gjort i konverterings bolken din.
User avatar
Grimberg
Posts: 100
Joined: 23 Mar 2010, 15:31

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Grimberg »

Jeg skal også selvsagt beklage at dette tok litt av på slutten hehe Skal prøve å ikke la det gjenta seg :)
User avatar
viking
Posts: 19
Joined: 09 Mar 2010, 18:04

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by viking »

De små "blikkene" med kuler og fjær i er vel en basic rykkutjevner i clutchen. Husk å montere stålplatene med rett side ut, de skal være merket med "out" på den ene sia.
Sjekk også pinnene i clutchuset, dersom de er slitt slik at det har blitt spor i dem så vil ikke clutchen fungere 100% siden platene henger seg litt fast i sporene.
Kjør som om enhver bilist er en elg! "Gammelt vikingordtak!"
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”