Shove'rn hoster
- Per-øivind
Re: Shove'rn hoster
På singel fire SKAL du sette pluggledningene på rett sted på coilen, i motsettning til dual fire kan du sette pluggledningene hvor du vil.
TDC ja, hvis du tar av den øverste delen på støtstangs røret og løfter da røret (ikke dop røret altså) opp så du ser ventil løfteren. Bruker du denne som en indikasjon på når fremre stempel er på topp = TDC, da skal ventil løfteren akkurat lukket seg, altså akkurat gått ned. TDC på min er er vertikal strek på veiva som kommer frem i inspeksjonshullet på venstre side. Hvorfor jeg bruker ventilløfteren. Får da en indikasjon på når jeg har TDC innen rekkevidde. Bruk en skralle med pipe på fremre pulleyen for å fin justere TDC. Du kjenner med en skrutrekker gjennon plugg hullet at du har gjort riktig (stempel på topp) Litt kronglete forklaring, men tror du får til dete.
Fulgte det ikke med monteringsanvisning? Hvis ikke er det noe her
http://www.chopperresource.co.uk/my_upl ... ctions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
TDC ja, hvis du tar av den øverste delen på støtstangs røret og løfter da røret (ikke dop røret altså) opp så du ser ventil løfteren. Bruker du denne som en indikasjon på når fremre stempel er på topp = TDC, da skal ventil løfteren akkurat lukket seg, altså akkurat gått ned. TDC på min er er vertikal strek på veiva som kommer frem i inspeksjonshullet på venstre side. Hvorfor jeg bruker ventilløfteren. Får da en indikasjon på når jeg har TDC innen rekkevidde. Bruk en skralle med pipe på fremre pulleyen for å fin justere TDC. Du kjenner med en skrutrekker gjennon plugg hullet at du har gjort riktig (stempel på topp) Litt kronglete forklaring, men tror du får til dete.
Fulgte det ikke med monteringsanvisning? Hvis ikke er det noe her
http://www.chopperresource.co.uk/my_upl ... ctions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Får du fortsatt start på sykkelen og den stanser etter en liten stund, etter alle endringene som er gjort?
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
-En vis mann.
Nå har jeg gjort følgende:
Tatt av støtstangsrøret (det fremre) og satt denne vertikale streken i midten av inspeksjonshullet. Da er det gjort.
Ifølge Ultima så skal jeg føre den elektriske tenningen fra venstre mot høyre og da skal LED-lampen slukke etterhvert. Da har man optimal tenning. Hvis alt det andre er i orden vel og merke. MEN!... LED-lampen lyser overhodet ikke i det hele tatt. Kun når jeg vrir på tenningen. Da lyser den 1/4 sekund, som også er beskrevet i manualen.
Noen flere tips?
Tatt av støtstangsrøret (det fremre) og satt denne vertikale streken i midten av inspeksjonshullet. Da er det gjort.
Ifølge Ultima så skal jeg føre den elektriske tenningen fra venstre mot høyre og da skal LED-lampen slukke etterhvert. Da har man optimal tenning. Hvis alt det andre er i orden vel og merke. MEN!... LED-lampen lyser overhodet ikke i det hele tatt. Kun når jeg vrir på tenningen. Da lyser den 1/4 sekund, som også er beskrevet i manualen.
Noen flere tips?
justerer du etter den fremre eller bakre sylinderen, det er som kjent 45gr forskjell.
-En vis mann.
-En vis mann.
Justerer etter fremre sylinder.
Den startet som ei klokke i sted etter å ha justert merket på veiva etc. Gikk i 10 min.. Og vips! Tilbake til start?!bobber-48 wrote:Får du fortsatt start på sykkelen og den stanser etter en liten stund, etter alle endringene som er gjort?

Har du full tank?
vet det høres teit ut men du har kun falltrykket fra tanken og til forgasseren, dersom det er tett i luftinga på tanklokk(ene)
eller trang passasje i krana (tett grovfilter) vil du ikke få tilstrekkelig bensin.
vet det høres teit ut men du har kun falltrykket fra tanken og til forgasseren, dersom det er tett i luftinga på tanklokk(ene)
eller trang passasje i krana (tett grovfilter) vil du ikke få tilstrekkelig bensin.
-En vis mann.
-En vis mann.
Har ikke fått kjørt mer enn 2-3km siden jeg fylte den opp, så ja.. Den er full..
Når den går 10min på stedet så burde det være en indikasjon på at i hvertfall bensinen kommer dit den skal.
Men nå har jeg ikke begrep på hva jeg skal finne på. Jeg som var bombesikker på at når tenningen nå var justert, så skulle det bare være en vei.. Og det var ut
Når den går 10min på stedet så burde det være en indikasjon på at i hvertfall bensinen kommer dit den skal.
Men nå har jeg ikke begrep på hva jeg skal finne på. Jeg som var bombesikker på at når tenningen nå var justert, så skulle det bare være en vei.. Og det var ut

Grimberg wrote:Har ikke fått kjørt mer enn 2-3km siden jeg fylte den opp, så ja.. Den er full..
Det var ikke for å være spydig men det problemet jeg opplevde hørtes likt ut med ditt.
Syklen min gikk ca10 min på tomgang på fullt flotørhus.
Men gjennomstrømningen gjennom bensinfilteret/kranen ble for liten
til å opprettholde forbruket i forgasseren.
deretter startet den noen sekunder hvert 5-6 minutt, så ble jeg lei og tok kvelden,
neste dag startet den på første tråkket for så å gjenta prosedyren
med å stoppe etter 10 min og hvert 5-6 minutt....
Renset gjengrodd grovfilter i tanken og alt var i orden.
(var fult av rust /tettemiddel og lakkrester)
ville prøvd med alternativ tank (ketchupflaske el.lign) høyere enn tanken og sett
om den gikk lengre da.
-En vis mann.
-En vis mann.
bobber-48 wrote:Grimberg wrote: Det var ikke for å være spydig men det problemet jeg opplevde hørtes likt ut med ditt.
Syklen min gikk ca10 min på tomgang på fullt flotørhus.
Men gjennomstrømningen gjennom bensinfilteret/kranen ble for liten
til å opprettholde forbruket i forgasseren.
deretter startet den noen sekunder hvert 5-6 minutt, så ble jeg lei og tok kvelden,
neste dag startet den på første tråkket for så å gjenta prosedyren
med å stoppe etter 10 min og hvert 5-6 minutt....
Renset gjengrodd grovfilter i tanken og alt var i orden.
(var fult av rust /tettemiddel og lakkrester)
ville prøvd med alternativ tank (ketchupflaske el.lign) høyere enn tanken og sett
om den gikk lengre da.
Ikke noe stress. Så hårsår er jeg ikke hehe
Men skal prøve dette med annen tank eller f.eks flaske i morgen. Også ser jeg hvordan det tar i vei.
Funker det, så vet jeg hva jeg har å fore..