Nope, ikke noe Chesterfield på sportsteren - det er usportslig :err:tutte wrote:Og sofa?
Osa-fjellet i Hardanger
- chrissenator
Re: Osa-fjellet i Hardanger
To Sportstere er dobbelt så gøy
Kan dessverre ikke være med..Helle sier eg har mer lyst og male huset ferdig... ;o)) God tur fra oss begge
Takker for flott tur i går, og en spesiel takk til tutte som kom langveisfra. Eneste minuset var at vi ikke kom helt opp i år grunnet en stor snøfonn midt i veien. Helt tydelig at det har vært myyyye snø i fjellet i vinter.
Vurderer å legge den "tredesjonelle" Osa-turen til litt lenger ut i sesongen neste år, slik at vi har muligheten til å komme helt opp til demningen. Kanskje vi også skal ta turen seinere i år?
Vurderer å legge den "tredesjonelle" Osa-turen til litt lenger ut i sesongen neste år, slik at vi har muligheten til å komme helt opp til demningen. Kanskje vi også skal ta turen seinere i år?
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Jo, takk det samme folkens.
Kommer med flere bilder fra turen senere. :err:
Idag går turen over Tindevegen til Turtagrø.Kommer med flere bilder fra turen senere. :err:
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Ja takk for turen folkens....
Kjempegreier det derre og jeg er nok med på en OSA-tur til i løpet av sesongen ja.... :err:

883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- chrissenator
Kanon tur, takker alle for en hyggelig tur og en artig grilling på "kaien" ...
Vi har snakket om å ta en Osa-tur nr. 2 for å se om vi kommer lengre opp... Hvis værmeldingen holder er det høy sannsynlighet for at jeg gjør det forsøket på fredag formiddag.... :err: Noen som vil eller rettere sagt har mulighet til å være med? Jeg kjører uansett ettersom jeg frykter dette blir den siste mulighet (værmessig) denne sesongen.... 

2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- chrissenator

chrissenator wrote:Lurer på om jeg skal henge meg på - må kjøre inn nye sylindere
Tør ikke å love noe pr i dag men jeg gir deg en melding i morgen etter skolen, da har jeg oversikt...
Høres svært lovende ut... Nye sylindere sier du????!!??!!! 1250-kitet er montert????

Jeg tenker å komme meg avgårde relativt kjapt etter unger er levert i barnehage og skole....
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Ja det ble tur idag... Leverte ungene i barnehage og skole og satt meg på sykkelen. Ankom heimen akkurat tidsnok til å hente dem igjen...
Om turen:
Fin fint vær og tørre gater da jeg dro i 0900 tiden. Kjørte kvamskogen ned. Våte gater fra Nordheimsund...
På Osafjellet PISSET det ned og det var tett tåke... Ingen snø som sperret denne gangen. Jeg kjørte til asfaltveien gikk over til grus. http://maps.google.no/maps?saddr=Skogsv ... ls&t=m&z=9" onclick="window.open(this.href);return false; Jeg var nok rett nedenfor demningen da men vanskelig å si ettersom tåken var svært tjukk.... Hadde jeg hatt bedre tid og været hadde vært bedre hadde jeg nok kjørt litt videre... I følge kartet går veien et stykke til. Kjørte Voss tilbake... Finere og finere vær fra voss og hjem.
Alt i alt... ca 40 mil, alt fra 22 grader og sol til 9 grader med regn og tåke. Med tanke på at jeg ar levert og hentet unger idag i tillegg til 40 mil på sykkel og kl bare er 1700 så føler jeg at jeg har vært effektiv...
Det ble ikkje tid til noen stopp utenom kjapp bensinfylling og 2 1-minutts-stopp på OSA-fjellet... Tok noen bilder men med verdens dårligste kamera pluss møkkavær... Skal se om jeg får rotet dem frem og lagt dem ut i løpet av kvelden.....

Om turen:
Fin fint vær og tørre gater da jeg dro i 0900 tiden. Kjørte kvamskogen ned. Våte gater fra Nordheimsund...

Alt i alt... ca 40 mil, alt fra 22 grader og sol til 9 grader med regn og tåke. Med tanke på at jeg ar levert og hentet unger idag i tillegg til 40 mil på sykkel og kl bare er 1700 så føler jeg at jeg har vært effektiv...

2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS