Re: Nye regler for amatørbygde kjøretøy vedtatt i dag
Posted: 17 Oct 2013, 09:43
Staten får sitt i avgifter likevel, de skal jo ha moms av kjøpssummen og frakten når delene kommer til Norge.
Og så skal de ha et igangsettingsgebyr på 5000 - 6000 kr for byggeprosjektet.
Og så blir det engangsavgiften som må betales når du skal registrere kjøretøyet.
Hvis man kjøper en båt i utlandet, så går det fint ann å gjøre det på denne måten. Og du kan gå til en forhandler i Norge og kjøpe deg en motor eller bruke opp motoren fra "gammelbåten". Men det er vel andre avgiftsregler for biler.
Og skal man først bygge noe spesielt, så bruker man en V2 eller V8 motor (helst fra USA). Har man først lagt ned alt dette arbeidet med å søke og få lov til å bygge og få den godkjent etter denne regelen, så er ikke en VW motor noe som står på min liste over drømme motorer for et byggeprosjekt.
Og så skal de ha et igangsettingsgebyr på 5000 - 6000 kr for byggeprosjektet.
Og så blir det engangsavgiften som må betales når du skal registrere kjøretøyet.
Hvis man kjøper en båt i utlandet, så går det fint ann å gjøre det på denne måten. Og du kan gå til en forhandler i Norge og kjøpe deg en motor eller bruke opp motoren fra "gammelbåten". Men det er vel andre avgiftsregler for biler.

Og skal man først bygge noe spesielt, så bruker man en V2 eller V8 motor (helst fra USA). Har man først lagt ned alt dette arbeidet med å søke og få lov til å bygge og få den godkjent etter denne regelen, så er ikke en VW motor noe som står på min liste over drømme motorer for et byggeprosjekt.