Page 3 of 4
Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 05 Oct 2013, 20:36
by kane
tutte wrote:Jan-Ivar wrote:
Selv om jeg egentlig er en Old School chopper, bobber dude.
Det går over Jan Ivar etterhvert som du får kjørt mere på Baggeren, husk barneregla : "En bussjåfør, en bussjåfør det er en mann med godt ....."
...håndtlag med dyr...?
Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 05 Oct 2013, 20:43
by kane
Jeg tror også vi kommer til å se flere baggere neste år. Spørsmålet er bare hvor langt noen trekker det her med norsk veistandard? Tror fort et 30" hjul ikke varer så lenge om man ikke skal kjøre kun frem og tilbake på E6 rundt Gardermoen

Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 06 Oct 2013, 13:09
by Jan-Ivar
vi vil nok se noen ny bygge men at en stil tar av mer enn andre tviler jeg på.
Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 06 Oct 2013, 14:32
by chrissenator
Håper på litt late 60's early 70's chopper renessanse

Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 06 Oct 2013, 15:49
by Jan-Ivar
det gjør faktisk jeg også. det gamle gode "man tar hva man har og lager det man trenger"
en klok svenske sa vel en gang at "alle kan bygga en postorder hoj!" må jo si meg enig.
med det dele tilbudet som er i dag slipper man jo å lage deler. hvis man bare vil bygge en sykkel.
å bygge noe unikt er ikke veldig enkelt lenger.
Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 06 Oct 2013, 16:45
by kane
Halve morroa med å bygge er jo å finne egne løsninger på ting fremfor å bestille alt ferdig.
Et lite eksempel på å finne egne løsninger. Når noe går i stykker på sykkelen bytter man ikke den delen til orginal, hvis det finnes et alternativ som er bedre.
Så siden batteriet mitt var kass når jeg fikk sykkelen blinket et Genesis i ganske så nær fremtid. Da jeg var for å kjøpe det fikk jeg tilbud om å prøve et lithium batteri i stede. Det var under halve størrelsen av orginalbatteriet og veide kanskje en femtedel!
Det gjorde at jeg fikk plass til både kompressor og dump til luftfjæringa ved siden av batteriet. (Kommer tilbake med en liten "produktomtale" av det batteriet når jeg har fått testa det skikkelig

)
Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 06 Oct 2013, 21:21
by tutte
Syre-choppere er coolt, men det må være kjørbart og layd-back.
Og så må det brukes, som her.
(Saxet fra et annet forum)
Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 07 Oct 2013, 11:24
by chrissenator
tutte wrote:Syre-choppere er coolt, men det må være kjørbart og layd-back.
Og så må det brukes, som her.
KlarHojRock2013.jpg
(Saxet fra et annet forum)
Helt enig tutte, men seriøst akkurat han der trenger en tilhenger eller mer trening i å pakke - det ser jo ut som et flyttelass

med en chopper under alt pikkpakket

Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 14 Mar 2014, 11:13
by 276ccm
tutte wrote:Syre-choppere er coolt, men det må være kjørbart og layd-back.
Og så må det brukes, som her.
KlarHojRock2013.jpg
(Saxet fra et annet forum)
Morsomt å se det bildet! jeg lagde den lærgreia på beltcoveret for endel år siden og så er det en liten lærgreie for tankfestet.. denne hade jeg helt glemt, og forøvrig aldri sett ferdig montert, selv om det ikke er så lett å se sykkelen hehe

Re: Sååå.... hva skjer i 2014?
Posted: 20 Mar 2014, 15:35
by Sharpeye
tutte wrote:Baggere blir nok fortsatt populært. Mye fint å se.
Jeg håper at en trend skal bli å forbedre kjøreegenskapene på syklene også ikke bare utseende.

Praktikalitet hadde vært å foretrekke.
Det er av stor interesse for meg, hvordan få bort wobbling ol.
Auda....følte meg truffet her

(til mitt forsvar har jeg nye dekk og oppgraderte bremser som ledd i riktig retning i forhold til kjøreegenskaper)