Re: Harley CV forgasser på SHovelhead
Posted: 05 Sep 2013, 11:45
Det er unulig å anbefale dyse uten å vite hva slags potter du har, hva slags gasser du har, luftfilter osv. En enkel og sikker måte å finne ut av dette er å lese tennpluggene. Jeg snakker nå om hoveddysen, ikke tomgangsdysen. Den siste trenger man vanligvis ikke å bry seg så mye med.GT500 wrote:Jeg har CV gasser på 1340 shovelen min men det virker som den får for lite bensin på delgass og når jeg går av gassen litt. Det popper i gassern, gir jeg den litt choke så går den helt fint en stund.
Ingen problemer ved pådrag eller når jeg har litt turtall. Tror jeg skal bytte til 190 hovedyse uannsett fordi jeg er på 3,5 turn på blandingskruen på 180 dysa som sitter i. Pilot dysa er en 48 dyse, ser ut som A8 men...
Jeg har byttet sliden da det var to små hull i belgen men problemet med at den popper i gassern er der ennå.
Hva anbefaler dere av pilotdyse?
Skru ut pluggene dine og se på fargen. De skal være lysebrune.
Er de sorte og sotete får motoren for fet blandibg. Er de lysegrå får den for mager blanding.
Så er det bare å bytte hoveddyse etter behov. Vask pluggene i bensin så du starter med "blanke ark" og ta en 5-10 minutters kjøretur. Gi på og dra motoren ut på girene. Så leser du pluggene på nytt og skifter dyse etter behov.
Repeter til pluggene er lysebrune.