Start-trøbbel
Re: Start-trøbbel
Skal prøve det i kveld- ble litt sent i går for å vekke naboungene.. :err:
jeg skifta ut krana å min i vinter å monterte ett ekstra filter på slangen. har så langt kjørt 4000 km uten problemer.
når det gjelder forgassern så er stortsett eneste vei inn for skitt via bensinen
når det gjelder forgassern så er stortsett eneste vei inn for skitt via bensinen
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Da var det ytre bensinfilteret fjernet , satt på ny slange , venter på litt opphold her så jeg får prøvd om det var det som skulle til ,
var endel smågrums inni filteret.
vil prøve dette før jeg event, går løs på krana.
i mellomtiden tenkte jeg å bytte gearolje ,
tømte av den gamle , fylte opp 0.71L som det sto i boka , men kan ikke se oljen i påfyllingshullet.
leste et sted her(eller var det i Clymer.manualen) at man skulle fylle til det var opptil kanten på påfyllingshullet
Hva er riktig?
det er en 4-trinns kasse med kick.
mengden som ble tømt ut var ca: 6DL
var endel smågrums inni filteret.
vil prøve dette før jeg event, går løs på krana.
i mellomtiden tenkte jeg å bytte gearolje ,
tømte av den gamle , fylte opp 0.71L som det sto i boka , men kan ikke se oljen i påfyllingshullet.
leste et sted her(eller var det i Clymer.manualen) at man skulle fylle til det var opptil kanten på påfyllingshullet
Hva er riktig?
det er en 4-trinns kasse med kick.
mengden som ble tømt ut var ca: 6DL
Erlendm, peilepinnne finnes bare på nyere sykkler.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Nei
ingen peilepinne , bare en skrue
I clymer boka sto det at det ved sjekk skulle stå olje opp til hullet , men mengden stemmer ikke.
derfor ble jeg usikker.
for å sjekke nivået innimellom , er det ikke noe annet å se etter enn hvor høyt i kasse oljen står , og som det er nå ser jeg den ikke
ingen peilepinne , bare en skrue
I clymer boka sto det at det ved sjekk skulle stå olje opp til hullet , men mengden stemmer ikke.
derfor ble jeg usikker.
for å sjekke nivået innimellom , er det ikke noe annet å se etter enn hvor høyt i kasse oljen står , og som det er nå ser jeg den ikke
sjekk når sykkelen står rett og ikke på sidestøtta! Dersom girkassa ikke lekker så skal det være nok med ca 0,7-0,8 ltr.
Ok , skal man kunne se noe olje når man ser ned der?
har rettet op sykkelen og ser fortsatt ikke noe , prøver med litt mer olje.
det bør jo være en måte å kontrollere mengden på under bruk, for å sjekke lekk-forbruk uten å måtte tømme-og fylle ny riktig mengde , selv om det ikke er en peilepinne ,
har rettet op sykkelen og ser fortsatt ikke noe , prøver med litt mer olje.
det bør jo være en måte å kontrollere mengden på under bruk, for å sjekke lekk-forbruk uten å måtte tømme-og fylle ny riktig mengde , selv om det ikke er en peilepinne ,
- harleyhaug
Om du skrur av fylletuten på kassa å setter deg på sykkelen å heller den litt mot høre skal du kunne se oljen nede i fyllehullet. Noen kasser er utstyrt med en nivåskrue rett bakfor kicken men ikke alle. 0,7 litet er det jeg har på også. Tendens til å komme ut litt her og der om man fyller mye over det nivået...
Olja er såppas "grisete og seig" at du merker fort om du har en lekkasje. Bruker ikke å sjekke gearboxen for olje om jeg ikke ser dette. Skifter den den vinter da

Da kan jeg gledelig melde at villdyret har våknet
Fylte litt ekstra gearolje og da syntes nivået.
Kjørt ca 1 mil uten antydning til fusk eller bensinnød.
Skrudde inn blandingsskruen ca 1/4 omdr. og nå går den jaggu på tomgang også.(uten luftfilter riktignok) får sette på det og justere mer i morgen.
Så da vil jeg takke for alle tips og innspill som fikk meg i gang igjen! :rort:

Fylte litt ekstra gearolje og da syntes nivået.
Kjørt ca 1 mil uten antydning til fusk eller bensinnød.
Skrudde inn blandingsskruen ca 1/4 omdr. og nå går den jaggu på tomgang også.(uten luftfilter riktignok) får sette på det og justere mer i morgen.
Så da vil jeg takke for alle tips og innspill som fikk meg i gang igjen! :rort: