Vaskemiddel til motor
Re: Vaskemiddel til motor
Det ikke ikke farlig å bruke den. Hold bare en god avstand så går det fint. Har brukt det i alle år både på MC og bil ( motorvask ) og det har aldri vært noe problem . Gidder ikke å sitte med tannbørste for å vaske MC og bilmotorer. 

Avstand og type høytrykkspyler er stikkord ja..... Har imidlertid sett dem som ikke har tenkt på det og har flekket av lakk, spylt ren deler og lagre som skal ligge i olje, fylt el-brytere med vann, tatt knekken på gummipakninger mm... Høytrykkspyler og tannkost er ytterpunktene...Jeg befinner meg i midten....mustang wrote:Det ikke ikke farlig å bruke den. Hold bare en god avstand så går det fint. Har brukt det i alle år både på MC og bil ( motorvask ) og det har aldri vært noe problem . Gidder ikke å sitte med tannbørste for å vaske MC og bilmotorer.
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Gammel tråd dette, men kommer med et tips uansett
Jeg hadde en 883r med sort motor. Ble hvit-skjoldete i krinker og kroker spesielt foran. Fant ut at silikon-spray var et vidundermiddel
til dette. Motoren ble som ny! Bare pass på å tørk litt med en fille like etter påføring. Og det holdt seg vakkert lenge
-Marius

Jeg hadde en 883r med sort motor. Ble hvit-skjoldete i krinker og kroker spesielt foran. Fant ut at silikon-spray var et vidundermiddel
til dette. Motoren ble som ny! Bare pass på å tørk litt med en fille like etter påføring. Og det holdt seg vakkert lenge

-Marius
2001 Softtail Deuce! 

Vær forsiktig med sånne billigprodukter. De gjør rent, bevares, men det er fordi de inneholder mye syre. Og syre matter ned metal og lakk over tid. Og da får man en grå farge som ikke lar seg fjerne permanent. Kun midlertidig ved bruk av nevnte produkter på tråden her. Men metallet er mattet ned for alltid.mustang wrote:Eller denne har jeg god erfaring med, Biltema MC vask. Spray på , la det virke og bruk høytrykkspyler. Tar møkka og det blir blankt og fint.
Bruk syrefri vask a la S100 MC vask.
Høytrykk er vel ok om man holder avstand. Men svamp og vanlig skylling med hageslange bruker jeg selv.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
Og ett sett med div.koster for eksempel http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Va ... -MC-82181/" onclick="window.open(this.href);return false;
er til god hjelp. Jeg liker også Supervask både TurtleWax og Biltema sin.
er til god hjelp. Jeg liker også Supervask både TurtleWax og Biltema sin.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.