Page 2 of 4

Re: Lakk krise!!!

Posted: 26 Mar 2010, 21:35
by snabel
Du kan prøve og ta en skarp kniv og kutte rett på utsiden av skaden. Fjerne de løse restene og ta på en blank neglelakk på skjøten.

Re: Lakk krise!!!

Posted: 26 Mar 2010, 21:44
by Svima
Kan det stemme at du har samme stålinnmaten som jeg, men at hun har lakkert det? I såfall er det ikke sikkert skaden sprer seg så lett til resten hvis du gjør som snabel foreslår?

Re: Lakk krise!!!

Posted: 26 Mar 2010, 21:55
by pinball
gjør ett forsøk, på det snabel sier imorgen, skjærer av rett i overkant av brønnen sånn at det blir skjult av tanklokket, ikke min sterkeste side sånne ting, men må man så må man

Re: Lakk krise!!!

Posted: 26 Mar 2010, 21:55
by BikerEva
Jeg ville gått for kniv, som snabel foreslår. Tenkte på det samme, men hva vet jeg liksom :) Så får du vel rett og slett se hvordan det går etterhvert.

Man trenger kanskje ikke lakke opp igjen HELE tanken, men fjerne det rundt påfyllingshullet, slipe ned og lakke opp igjen? Men er sikkert vinterprosjekt? :)

Hadde litt det samme på forrige sykkelen min. Hadde EN boble ovenfor tanklokket (ca 5 cm unna) Hadde flytanklokk og det var en del lakk nedi påfyllingsdelen som flasset og havnet i bensinen. Var mye gørr i bunnen på den tanken, reservetankkjøring var noe jeg helst unngikk!

Re: Lakk krise!!!

Posted: 26 Mar 2010, 22:03
by pinball
Frem med barberkniven og snipp snipp :) må bare vente på dagslyset, og raide sminkeskrinet til frøkna for å finne neglelakk sak

Re: Lakk krise!!!

Posted: 26 Mar 2010, 22:41
by Toro
Har du gjort lakkjobben hos et firma som har lakkert mc tanker før, for jeg mener og huske i fra gamle forumet at en må ha en spesiell sealer i forbindelse med tanklokkåpningen. Håper for din del at jeg husker feil.

Re: Lakk krise!!!

Posted: 27 Mar 2010, 09:12
by Gravene MC
Skrape, pirke, flikke og montere elstra hengefilter på bensinslangen..... :heh:

Re: Lakk krise!!!

Posted: 31 Mar 2010, 05:13
by Kevin
Når jeg lakkerer tanker pleier jeg å maskere rett ved overgangen mellom selve tanken og påfyllingshullet.
Og etter at tanken er ferdig og klarlakkert kliner jeg på ett tynnt lag med 2K lim (f.eks araldit) i overgangen mellom lakk og rent stål.
Det ser ut til at det holder bra.

Når man ikke maskerer, men lakkerer nedi hele påfyllingshullet vil man ganske kjappt skade lakken nedi hullet med gjengene på bensintoppa, og da vil bli resultatet fort bli slik.

Re: Lakk krise!!!

Posted: 31 Mar 2010, 09:50
by Toro
Hvordan går det med lakkproblemet ditt. Har du fått fjerna den løse lakken for å se om den har løsnet så langt ut det er synlig :?:

Re: Lakk krise!!!

Posted: 31 Mar 2010, 10:11
by Qonrad
Er det nedfelt pop-up tanklokk du har, med en innsats for skrulokket..?
Hvis det er tilfellet, er det mulig å skifte innsatsen med et nytt pop-up tanklokk med en større flens, og forseglet lakken under.
Hva sier lakkeren...?