Page 2 of 2
Re: Oljeoverskudd i motor
Posted: 28 Jun 2013, 09:03
by TCB
Tror heller at det er primæroljen som blander seg med motoroljen, på en eller annen måte.
Kan ikke tenke meg at det kan komme bensin inn i motoren ved at det drypper bensin på støtstengene.
Re: Oljeoverskudd i motor
Posted: 29 Jun 2013, 16:52
by Jan-Ivar
hvis flottør nivået er feil i forgasseren kan bensin helt klart finne veien inn i motoren men da aller helst via innsuget.
når motoren ikke går kan bensin fint finne veien end mellom sylindre og stempler og så blande seg med olja
hvis du kan se det renner bensin fra forgasseren mens den står rolig må du få tatt en titt på den forgassern.
Re: Oljeoverskudd i motor
Posted: 29 Jun 2013, 23:07
by TCB
På forgassermotorer av nyere dato, stenges bensinkranen automatisk når motoren ikke går p.g.a manglende vakum.
Er ikke sikker på når HD startet med dette, men det er slik på TC 2000 modeller og muligens eldre også.
Hvis sylinderene fylles med bensin vil det også bli vanskelig å starte sykkelen og mye røyk, eller et stort smell.
Re: Oljeoverskudd i motor
Posted: 05 Jul 2013, 17:03
by chrissenator
Fant du ut av oljeoverskudd problemet tutte?...
Re: Oljeoverskudd i motor
Posted: 05 Jul 2013, 21:27
by Lariat
Er det kjerringa som holder h med deg ? og fyller på

Re: Oljeoverskudd i motor
Posted: 05 Jul 2013, 22:37
by tutte
Nå har jeg fått kjørt et par hundre mil til uten å fylle på primæren. Har vel også fått ristet litt i flottøren over Suleskar så nå drypper det ikke lenger fra forgasseren. Oljenivået er rimelig høyt men det ser ikke ut til å øke siden forrige oljeskift, ca 2K siden og olja er fortsatt så ren at den er vanskelig å få øye på langs peilepinnen.
Siden primærolje ikke skal inn i motoren holder jeg denne på et minimum, så får jeg se om det går greit.