Er fornøyd ja.... Har bare kjørt 6-7 mil pga. at jeg har vært bortreist nå i siste del av påsken men gleder meg til å kjøre mer nå fremover.... At bafflesene ødelagte til de grader virker pussig ja.. Lyden er svært heftig ja... Ikke for sarte sjeler.... :redd: Jeg innbiller meg at lydstyrken er som tidligere men den er anderledes allikevel...Smellingen er som sagt borte men hvis jeg slipper gassen kjapt etter gasspådrag får jeg en skikkelig "r-ralling" Fikk frysninger :ADHD: :mc_smil: da jeg vred til på motorveien men det er også mulig å unngå rallingen ved å være fintfølende med gassen... Praktisk ved tettbygde strøk.... :listeseg:Superbeetle wrote:Bra at du ble fornøyd![]()
Hørte såvidt lyden av den utenfor, og det var ganske heftig når du slapp gassen :highfive:
Syntes det var litt rart at bafflene dempet så mye som de gjorde.. jeg har så og si samme baffles i min org 1200 med shortshots og den oppfører seg som med org innsatser bare med litt dypere/lavere lyd..Målte den til 68hk/100nm.. så det er jo litt lavere, men ikke helt håpløst til å være Shortshots..
Quiet-baffles fra HELVETE.
Re: Quiet-baffles fra HELVETE.
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Re: Quiet-baffles fra HELVETE.
Har begge kurvene men ikke på ett ark... Skal se om jeg får lagt inn data fra de 2 run-ene på excel og få ut en utskrift med alle kurvene......chrissenator wrote:Hadde vert artig å se dynosheets fra forrige tuningen og sammenlignet kurvene litt.
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Re: Quiet-baffles fra HELVETE.
Det er tydelig at motstand ikke er nødvendig ja... 75hk/103 NM på en "vanlig" 1200 konvertering med 883-topper og ikke minst V&H SHORT SHOTS må være det som kalles en vellykket tuning....trøndertore wrote:Grattis med "ny" motor.
No er det sånn at med så store sylindre som HD har så er det mye gass som skal ut på en gang når ex. ventil åpner.
Glem allt du har hørt om att en trenger litt motstand i ex anlegg, det er bare tull, negative pulser til rett tid derimot, det er nøkkelen
Last edited by Harlex on 08 Apr 2012, 18:52, edited 1 time in total.
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- chrissenator
- Posts: 1741
- Joined: 13 Mar 2010, 23:28
Re: Quiet-baffles fra HELVETE.
Synest Hk kurven var litt "bulgy" fra 2 - 4500 rpm mens Nm var veldig jevn, kunne virkelig tenkt meg å logget en tur med PV og lest av litt mer data i 2-4500 rpm området. Resultatet er jo veldig bra i forhold til helt åpne SS...
To Sportstere er dobbelt så gøy
Re: Quiet-baffles fra HELVETE.
Har lekt med excel og resultatet gir iallefall et inntrykk av effektøkningen:
Først HK:
Først HK:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Re: Quiet-baffles fra HELVETE.
Så NM:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Re: Quiet-baffles fra HELVETE.
Så lenge du ikkje messer med nåværende oppsett så er det meste greit.....chrissenator wrote:Synest Hk kurven var litt "bulgy" fra 2 - 4500 rpm mens Nm var veldig jevn, kunne virkelig tenkt meg å logget en tur med PV og lest av litt mer data i 2-4500 rpm området. Resultatet er jo veldig bra i forhold til helt åpne SS...

883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Re: Quiet-baffles fra HELVETE.
Den gamle:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- chrissenator
- Posts: 1741
- Joined: 13 Mar 2010, 23:28
Re: Quiet-baffles fra HELVETE.
Kun logging av motoren - ingen justeringer nei! 

To Sportstere er dobbelt så gøy