Shortshots jatattoogl wrote:Slenger meg på her jeg... Sitter og venter på min nye 2010 mod Sportster Iron i black denim.. Med Vance & Hines shortshots..
Ellers så har jeg en 94 mod Sportster 883 til salgs..


Shortshots jatattoogl wrote:Slenger meg på her jeg... Sitter og venter på min nye 2010 mod Sportster Iron i black denim.. Med Vance & Hines shortshots..
Ellers så har jeg en 94 mod Sportster 883 til salgs..
Harlex wrote:Priseksempel: 1200 kit (sylinder og stempler som er optimalisert for bruk av originale topper), race tuner super pro, Screaming eagle filterkit, Vance and Hines Short Shot (mye lyd) eksos alt ferdig montert og tunet samt 8000 km service er lik 40 store lapper ved innlevering merkeverksted.Sailor wrote:I og med at eg er helt grønn i faget så må en vel bite i det sure eplet å få oppgraderinga til 1200 gjort på verksted.Regner med at Bikerstreet i Stavanger eller HD Bergen kan vere rette plass å få det gjort på? Der har de alt utstyr og kan kjøre den i Dyna benken etterpå slik at alt er 110% når eg får den igjen.
Men siden dette sannsynligvis vil ta ei stund så får det enten bli mens eg er en tur i Brasil eller etter sesongen er over.
Er det noen som kan gi meg et estimat på pris for en total oppgradering???
Har jo egentlig lyst å gjøre det sjøl og samtidig lære en del men det spørs hvor lurt det er for sykkelen sin del
Resultat på min: 66,19 hk målt på bakhjulet mot ca 40 hk (?) på en original 883....Det merkes![]()
Dette oppsettet regnes for å være "sikkert." Dvs. at man kan stole på at man ikke overbelaster/ødelegger noe på motoren eller sykkelen generelt. Man kan selvfølgelig gjøre mye mer og få enda sprekere sykkel men da blir motorhaveri/problem sannsynligheten betydelig større alt ettersom hva man gjør.... Jeg er svært fornøyd med slik jeg har fått sykkelen.... Forbikjøringer taes "på sparket" og ikke etter "nøye planlegging" slik som det til tider var før oppgradering.
Det koster å være kar som du skjønner og det går jo an å få det betydelig billigere hvis man kjøper deler fra statene og monterer selv/med hjelp.... Men er man helt grønn og/eller vil ha den ferdig tunet på vei fra merkeforhandler så har du en pekepinn....
Messiah wrote: Det skal være 54 hk i 883èn,men dynatester viser stort sett rundt 40 hk ja!.....men det er stooooooor forskjell på 40 og 66 hester!!! hvis man kjøper ett Buell 1200 kit til Sportster får man vel ut ca 70 hk uten for mye strev, og det jeg har sett meg ut, et 1250 kit med XB eller Thunderstorm topper fra NRHS gir deg ca 83-95 hk (stg 1 eller stg 2) Koster ca 7000 + frakt og tull!
http://www.nrhsperformance.com/ekit8831200.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja nå snakker vi vettuHarlex wrote:Messiah wrote: Det skal være 54 hk i 883èn,men dynatester viser stort sett rundt 40 hk ja!.....men det er stooooooor forskjell på 40 og 66 hester!!! hvis man kjøper ett Buell 1200 kit til Sportster får man vel ut ca 70 hk uten for mye strev, og det jeg har sett meg ut, et 1250 kit med XB eller Thunderstorm topper fra NRHS gir deg ca 83-95 hk (stg 1 eller stg 2) Koster ca 7000 + frakt og tull!
http://www.nrhsperformance.com/ekit8831200.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Det derre 1250 kitet skal visst være gode saker ja... Kitet mitt er skreddersydd til bruk av originale topper. Hadde nok fått nærmere 70 hk med en annen eksos....Med de korte rake rørene blir det litt for lite motstand. Kjenner til at andre med samme oppsett har montert ulike typer motstand i rørene. Men vil man ha lyd så vil man ha lyd![]()
Og som du sier: Det er stooooor forskjell på 40 og 66 hester
Her har du beskrivelse av de ulike stage: http://www.sportster.org/tech/basic-per ... list.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;Sailor wrote: Ja nå snakker vi vettuDette er en pris klasse som straks er mer overkommelig. Må nok lese litt mer om dette.
Nå klarte ikkje eg å finne noe info på disse sidene om Stage 1 eller 2 men vil nå tru at dersom en handler inn for Stage 2 så kan en sjøl velge hvor mye en monterer? Blir litt feil å bestille Stage 1 , montere for så å finne ut at en skulle gått for Stage 2 med en gang.
Er eg helt på bærtur her eller virker dette fornuftig![]()
Har heldigvis en kompis som jobber på mc verksted , som selvsagt kjører Harley sjøl, som nok kan hjelpe / lære meg å montere dette. Så ta turen til Bikerstreet i Stavanger å få den justert i Dyna benken der.
Siden eg er helt grønnså spør eg dere om Power commander. Det må vel også monteres i forbindelse med denne oppgraderingen , eller er det unødvendig dersom den blir kjørt og justert i Dyna benk??