HD-hjelm
Re: HD-hjelm
Ei tøff HD jakke er kanskje noe man har lyst på uansett, men jeg tror at for eksempel Halvarssons har vel så bra kvalitet og stil hvis man vil være alternativ, praktisk og ikke minst økonomisk. HD-klær er dyrt. Men mye av det er veldig tøft....
Jeg har jakke fra HD og bukse fra Halvarssons. Liker veldig godt begge.
På NST Gardermoen (på Maura) har de både originalt HD og Halvarssons, (jeg liker den butikken veldig godt så jeg er nok litt "ambassadør".... )
Apropos HD hjelmer så er de færreste (om noen?) godkjente i Norge hvis jeg har oppfattet riktig, kun DOT-godkjent. Det betyr vel i praksis at det er en bra hjelm som er testet etter amerikansk standard, men altså ikke godkjent her i landet etter CE standard.
På NST Gardermoen (på Maura) har de både originalt HD og Halvarssons, (jeg liker den butikken veldig godt så jeg er nok litt "ambassadør".... )
Apropos HD hjelmer så er de færreste (om noen?) godkjente i Norge hvis jeg har oppfattet riktig, kun DOT-godkjent. Det betyr vel i praksis at det er en bra hjelm som er testet etter amerikansk standard, men altså ikke godkjent her i landet etter CE standard.
/ Svima
- Tobbenoffshore
Hei 
Ja jeg er nå litt ny her men jeg mener nå at : http://www.roof.fr/products/product.php?id=44" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det beste jeg har brukt
ja av hjelm ja ;D

Ja jeg er nå litt ny her men jeg mener nå at : http://www.roof.fr/products/product.php?id=44" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det beste jeg har brukt

Har sett litt av de der før. Kule hjelmer! Er de CE-godkjent?Tobbenoffshore wrote:Hei
Er det beste jeg har bruktja av hjelm ja ;D
Og de har en kjempeservice når det kommer til systua.. http://www.jofama.se/motorcycle_wear/changes.php?lang=4" onclick="window.open(this.href);return false;Erlend wrote:Selv sverger jeg til Halvarsson, Lindstrand og Jofama. Alt produseres av samme firma. Dette er kjøreutstyr, ikke "ta seg ut på stranda" -utstyr, det er behagelig å ha på og gjør jobben, også om uhellet skulle være ute. Jeg vet det, for jeg har prøvd.
Har fått fixet på mitt utstyr og tommelen opp for dem

Raskere enn sin egen.....
Ja, må nok innrømme at det er nevnte merker jeg har sett aller mest på(Lindstrand, Halvarssons), og synes absolutt at mange av deres produkter ser bra ut også. Så det er jo evt en god kombo. Har en kompis som kanskje klarer å ordne meg noe rabatt hos MC-Oslo, og da er det nok Lindstrand det blir for min del. Så får madammen velge hva hun vil haSvima wrote:Ei tøff HD jakke er kanskje noe man har lyst på uansett, men jeg tror at for eksempel Halvarssons har vel så bra kvalitet og stil hvis man vil være alternativ, praktisk og ikke minst økonomisk. HD-klær er dyrt. Men mye av det er veldig tøft....

En hjelm mener jeg må prøves. Både hjelmer og hoder har forskjellig fasong dermed er eneste løsning å prøve div hjelmer.
01 Fat Boy stage 1 SEST
Halvarssons og Lindstrand har ca samme pris i kroner på skinnsjappen på Nordby, men pga kursen blir det billigere. Stort utvalg har de også.
En del av Harleyjakkene regner jeg med revner som papir dersom man skulle være uheldig og ta seg en aketur ufrivillig pga tynt skinn. På en del er det heller ikke lommer til beskyttere. Skal man tenke sikkerhet er det mer for pengene om man kjøper noe fra de som KAN mc-bekledning, om det står Dainese eller Halvarssons eller Yoko på det....
En del av Harleyjakkene regner jeg med revner som papir dersom man skulle være uheldig og ta seg en aketur ufrivillig pga tynt skinn. På en del er det heller ikke lommer til beskyttere. Skal man tenke sikkerhet er det mer for pengene om man kjøper noe fra de som KAN mc-bekledning, om det står Dainese eller Halvarssons eller Yoko på det....
Re:
De to HD-jakkene jeg har, har beskyttere, og skinnjakken har nyrebelte i tillegg. For min del gikk jeg i utgangspunktet for HD pga. størrelsen. Amerikanerne er flinke til å føye på en T på sine XXXXXXXXXXL-størrelser, noe mange andre burde lære av. Her i Norge/Europa må man visst enten være høy og tynn eller liten og rund.BikerEva wrote:Halvarssons og Lindstrand har ca samme pris i kroner på skinnsjappen på Nordby, men pga kursen blir det billigere. Stort utvalg har de også.
Re:
Noe sånt i Norge, ja. Kjøpte min fra USA og betalte under 3000.BikerEva wrote:Hva koster en FXRG jakke da? 7-8.000? Man kan kjøpe mye annet vel så sikkert og funksjonelt for halve prisen om det ikke står HD på det.
Men jeg skal ikke sitte på min høye hest og skrike, jeg er blitt så gammel, flink og tøff at jeg driter i beskyttelse og kjører rundt i helt vanlig skinnjakke...