Litt vinter mekking

Retroboy

Re: Litt vinter mekking

Post by Retroboy »

Ting begynner å falle på plass, har fått alle delene til mid controllerne, det elektriske ser snart ferdig og da er det bare oljeledinger som skal på plass også er det start.

Fikset en ny "enricher knob" i dag, ble ganske fornøyd :-)

Image

Image
Retroboy

Post by Retroboy »

Ingen start ennå, coilen knakk når jeg skulle feste den så da var det opp til lazy for å bestille ny!

Oljeledningene er på plass, samme er det elektriske, prøver å koble til batteri i dag og håper det ikke begynner å brenne :-)

Bestillte ledningsstrømper litt tidligere og de ble montert i går!

Image
276ccm

Post by 276ccm »

Det der ble veldig pent og ser ut som du fikk tak i den messingen du ville :-)
Retroboy

Post by Retroboy »

Messingen begynner å falle på plass ja, har fortsatt noen messing belagte muttere, men de blir byttet ut om en uke eller to når sendingen fra USA er i havn.

Hvis jeg bare hadde hatt en dreiemaskin slik at jeg kunne laget meg et nytt "lokk" til olje tanken og "cover" til tank lokket, i messing så hadde alle ønskene for denne sesongen vært på llass!!
276ccm

Post by 276ccm »

Jeg kan høre med en god kamerat av meg, hvis du er interressert.. som dreiet dette bensinlokket for meg til den tanken jeg gjorde for han fyren i Brunei.. vi brukte en sølvdollar i midten.

Image

Image
Retroboy

Post by Retroboy »

Ok, det hørtes veldig interessant ut, hadde vært greit å finne ut hvor mye han skulle ha for jobben.

Har noen tanker om hvordan de må være:

"capen" for tanklokket må passe over et standard harley tanklokk opp til 82 lik denne
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/STOCK-FL ... 35b155fe98" onclick="window.open(this.href);return false;

Den skal være avrundet på toppen og knurlet rundt kanten, litt likt som denne
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WARGASSE ... 45f98b9e59" onclick="window.open(this.href);return false;

Olje tank lokket bør være avrundet på toppen og knurlet, lik tanklokket og noe i denne gata
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HARLEY-D ... 1e61df7842" onclick="window.open(this.href);return false;

De skal være forholdsvis enkle uten noen andre detaljer en glatt avrunding på toppen og knurlet rundt kanten.
Last edited by Retroboy on 12 Apr 2011, 21:56, edited 1 time in total.
276ccm

Post by 276ccm »

Jeg vet han holder på å gjøre ferdig endel sykler nå til sesongstart, men skal høre med han jeg, og hva han eventuelt skal ha.. :-) Det med den graveringen på toppen var jo ganske kult da (selv om du vil ha blankt" :-)
Retroboy

Post by Retroboy »

De har både " Fucking Oil" og "Fucking gas" men tanklokket passer ikke min gamle sportster tank, ellers så hadde de vært meg i hende for lenge siden :-)
276ccm

Post by 276ccm »

Han er på saken og skal nok fikse noe, men det må nok bli gjort litt innimellom alt det andre han holder på med for tiden, med mindre det er bråhast :-) Kunne du ha tenkt deg (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men) påbegynte borehull rundt kanten istedenfor "riller" da det er en vanvittig jobb å gjøre for hånd og måle til.. skal se om jeg finner et bilde av det, men sånn som når man begynner å bore, men bare lager en utdypning, og det vil skinne som en plate i sola, etter hvor lyste kommer fra.. klønete forklart, men.. kanskje litt mer maskinelt "look" of fortsatt buet topp? :-)
Retroboy

Post by Retroboy »

Det høres veldig bra ut faktisk, dette er ikke noe hastverk og jeg er helt med på å gjøre det enklest mulig.

Er det noe slikt du tenkte deg, dette er jo noe helt annet, men har drillet hull i siden ??

Image
Post Reply

Return to “Sportster”