Motor som fusker

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
stein

Re: Motor som fusker

Post by stein »

Sjekk membranen en gang til. Enkleste måten å sjekke om denne er ok på er å starte sykkelen uten luftfilter, gi gass og se om stempelet løftes. Dersom stempelet ikke går opp er det lekkasje, og stempel/ membran må skiftes.
Hadde dette problemet på sportsteren min, jeg hadde også sjekket membranen uten å finne feil, men det var ett bittelite hull som var nesten umulig å se, som var synderen :evil:

8-) Stein
FLSTC 1550
kkanst

Post by kkanst »

Coldman wrote:Naboens '05 Sportster er litt problematisk og har vært det i hele år. Var ok da han satte den vekk for vinteren.
Starter lett og går fint på tomgang og høyere turtall. Når man gir gass, litt sakte fra tomgang, vil den bare kveles.
Vi har:
  1. Tømt tanken
  2. Tømt flottørhuset og blåst rent
  3. Sjekka at ikke flottøren henger
  4. Hatt ute dysene og blåst rent
  5. Sjekka aksellerasjonspumpa
  6. Sjekka vakuum på bensinkrana
  7. Sjekka falskluft med startgass
  8. Rengjort luftfilteret
  9. Bytta plugger
Hvor tror folket problemet kan ligge? Gasser eller tenning?
Vi har ikke plukka forgasseren i småbiter... er det noe man bør overlate til proffer?
Bare en ting jeg grubler litt på her... hvorfor er ikke bensinfilteret nevnt?
2001 1550 Deuce.
Coldman

Post by Coldman »

kkanst wrote: ...
Bare en ting jeg grubler litt på her... hvorfor er ikke bensinfilteret nevnt?
Vi tappa av tanken for å være sikker på at det ikke var problemer med vann.
Siden det renner godt ut av slangen inn til gasser, er nok bensinfilteret åpnet som bare det. :D

Motoren går fint på høye turtall, og også ved bruk av full choke (primer). Siden den går fint ved bruk av full choke, kan man ledes til å tro at den får for lite bensin - og det er absolutt en mulighet. Men her kan man bli litt lurt. La meg forklare...

Uten choke går motoren fint på tomgang... la oss si 1000 RPM. Videre går den fint fra 2000 RPM og opp. Det er altså mellom 1000 RPM og 2000 RPM (sånn ca-tall, selvfølgelig) at problemet er. Så - når man bruker full choke går allerede motoren på 2000 RPM og dermed er man "forbi" problemområdet. Skjønner? Sykkelen går altså fint som bare det så lenge man holder den over 2000 RPM.

Tror vel naboen har vurderer å sette sykkelen på verksted hos forhandler...
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
kkanst

Post by kkanst »

Jeg tror faktisk vi har samme problem.

Min skal inn til lazyboyz på førstkommende fredag (24) for utredning der. Sikkert bare en filleting. Men irriterende likevel at nye motoren ikke skal gå helt rent..
2001 1550 Deuce.
kkanst

Post by kkanst »

Bolten:

Noen oppdatering?
2001 1550 Deuce.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”