Ettersom jeg har forstått, har det VELDIG mye med hva slags komponenter som er brukt, og hvem som har gjort det.
Er man opptatt av HK burde man heller kjøpe V-Max :err:
Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Må vel egentlig si meg enig i det, men blir alltid litt svimmel når jeg ser store HK-tallBikerEva wrote:Er man opptatt av HK burde man heller kjøpe V-Max :err:

Når jeg en vakker dag er klar for handletur blir det nok noe som er så nære orginal som mulig på meg.
Det noen skriver om at godt vedlikehold er viktigere enn lav km-stand syns jeg også virker fornuftig.
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Men nå sporer dere av her. Jeg vil gjerne ha flere tips tip hva jeg må være oppmerksom på ved valg av sportster!!!!!!
2001 1550 Deuce.
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Dette hadde jeg sett etter hvis jeg skulle kjøpt ny Sportster:
Så ny som mulig.
Gått så kort som mulig.(vil kalle mellom 5-7000 pr år normalt kjørt,men alt under dette er bonus!
)
Godt vedlikehold.
Så nær orginal som mulig, med unntak av stæsj som du liker utseende på.
Spørr å grav om historikk,siden du skal kjøpe en Sportster til 65k burde du jo kunne få en til mellom 96-00 mod lett.....
Ser ikke noe negativt med å kjøpe en 883 først, for så å bygge om til 1200, da har du jo noe å glede deg til og får lært litt på kjøpet=)883 er også nødvendigvis penere innkjørt enn de fleste org 1200 da det er en god del effektforskjell=)
Tja.....damekjørt er sjelden negativt da....
Så ny som mulig.
Gått så kort som mulig.(vil kalle mellom 5-7000 pr år normalt kjørt,men alt under dette er bonus!

Godt vedlikehold.
Så nær orginal som mulig, med unntak av stæsj som du liker utseende på.
Spørr å grav om historikk,siden du skal kjøpe en Sportster til 65k burde du jo kunne få en til mellom 96-00 mod lett.....
Ser ikke noe negativt med å kjøpe en 883 først, for så å bygge om til 1200, da har du jo noe å glede deg til og får lært litt på kjøpet=)883 er også nødvendigvis penere innkjørt enn de fleste org 1200 da det er en god del effektforskjell=)
Tja.....damekjørt er sjelden negativt da....
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Historien.......sluttet den her??
Kjøpte selv en Sportster Custom 883 2001 mod., kjørt 22000....de siste 5 årene damekjørt. Sykkelen er strøken og er kjempefornøyd. Ga 60000 for sykkelen i september og står nå innendørs i oppvarmet rom og venter på våren.
Syklene holder seg godt i pris, men jeg brukte en tid på å finne sykkelen og der er mange optimister der ute ja....
Kjøpte selv en Sportster Custom 883 2001 mod., kjørt 22000....de siste 5 årene damekjørt. Sykkelen er strøken og er kjempefornøyd. Ga 60000 for sykkelen i september og står nå innendørs i oppvarmet rom og venter på våren.
Syklene holder seg godt i pris, men jeg brukte en tid på å finne sykkelen og der er mange optimister der ute ja....
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Har hørt at sykler som er blitt noen år, og som er gått veldig lite kan ha "tørket ut", regner med at det da er pakninger det tenkes på. Kanskje lurt å satse på en som har blitt jevnlig kjørt med, og stelt pent med.
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Hvis dere tar en kikk i galleriet mitt, så ser dere hva det ble. Kjøpte sykkel i sommer 

2001 1550 Deuce.
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Grattis, så da ut som et pent eksemplar 

- chrissenator
- Posts: 1741
- Joined: 13 Mar 2010, 23:28
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Knall feit lakk, selv mini flakes er suverent og retro - snadder bike....kkanst wrote:Hvis dere tar en kikk i galleriet mitt, så ser dere hva det ble. Kjøpte sykkel i sommer
To Sportstere er dobbelt så gøy
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Takker og bukker
Er eierglede her til tusen 


2001 1550 Deuce.