Tabbe.

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
Harleyboy

Tabbe.

Post by Harleyboy »

Hei.
Har montert et noe bredere bakdekk på shovelen. 180 bredt. :)
Skiftet svingarm og gode greier.
Satte i samme rennet på progresive dempere. Ut fra tidligere erfaring med vandring på "vanlige" dempere så målte jeg meg frem til at jeg skulle ha klaring nok. (Ok, jeg har lagt på meg 5 kilo i vinter)
Det hadde jeg ikke. Resultatet ble slitt side på dekk og bobler i lakken.
Lurer så på om det er noen plass jeg kan kjøpe strutter som går rett bak? Ikke innsving, Har ikke gjort et voldsom søke forsøk enda, men det kan kanskje hende at noen har liggende, som de vil selge.
Tenkte og splitte å sveise inn stål nok i bakskjermen til og kunne fortsette med 180 dekk. Det rigget akkurat perfekt. :)
Dårlig planlegging.jpg
I'm the happy guy. :-)
bobber-48

Re: Tabbe.

Post by bobber-48 »

noen sportsterstrots går rett bak, om de passer er jo en annen sak.

ellers finnes jo e-bay:
http://shop.ebay.com/i.html?rt=nc&Part% ... 86.c0.m282" onclick="window.open(this.href);return false;
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
sunstorm8402

Post by sunstorm8402 »

Hei

Vet ikke helt hvor mye som tar innpå, men jeg hadde det samme problemet, men shimmet ut fenderstrutsene, sånn at jeg dro skjermene litt ut. Slipte ned hodene på skjermboltene slik at ikke bolthodene tar i dekket. Kan virke som om det er nok for å få ting på plass. :D

Sunstorm8402
Jan-Ivar

Post by Jan-Ivar »

Har nesten samme problem selv men hos meg er det kun mutterne på baksiden som subber i dekket.

Kanskje shimsing av strutsene er en tanke ja.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Harleyboy

Post by Harleyboy »

Har shimset og erstattet skruene med helt flathodete muttere inne i skjermen. Bygger ca 1 mm med gjengehylse som kommer gjennom hullet i skjermen. Klarer ikke og utvide skjermen noe mer uten og sette vinkelsliperen i den. :)
Lekte litt med tanken på og lage meg en presse og rette ut de som jeg har. Eneste da er vel at krommen ikke overlever.
Kanskje like greit og sveise dem fast i skjemen, og lakke det i samme fargen?
Bernt

Post by Bernt »

Vurderer selv å få et bredere bakdekk på min FXWG 82. Hvor kjøpte du bak svingen, og hvor bred felg 16" x 5,5"?
Jan-Ivar

Post by Jan-Ivar »

Bernt wrote:Vurderer selv å få et bredere bakdekk på min FXWG 82. Hvor kjøpte du bak svingen, og hvor bred felg 16" x 5,5"?

det er flee som er interesert i det ja. kunne godt tenke meg et feoitere bakhjul selv.
150/80 x16 fyller fat bob skjermen greit det men et 180 dekk hadde gjort susen.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Harleyboy

Post by Harleyboy »

Kjøpte baksving og felg hos CBP.
Måtte skimse ut primærkassen og drev på girkassen.
Løste problemet med drev bak på enkleste måte. Snudde rett og slett drevet bak med utsiden inn.
Hånd i hanske. :)

Største problem jeg har fått er som sagt bakskjermen, men det får jeg fikse til vintern.
Post Reply

Return to “Chassis”