Hei
Undertegnede har bestemt seg for at det blir parkert en HD Sportster i oppgangen her i nærmeste fremtid.
Har sjekket ut på finn.no. Faktisk har jeg vært så ofte innom der at det nesten står FINN.NO innbrent i skjermen..nesten...
Saken er som sådan; Jeg er 1,83 høy. Og jeg har forstått det slik at jeg da burde droppe Hugger, og gå for Custom som altså skal være høyere.
Jeg har også funnet ut at jeg skal kjøpe en nyere sykkel enn 86 (fra 87 og fremover) for å få med Evo-motoren..
Videre ønsker jeg å finne en med rund bensintank, den den som sitter på default er.. ja.. bare helt for jæv... mindre fin...
Pris antyder jeg til ca 65.000,-
Jeg er da altså oppsummeringsvis kommet frem til følgende:
Harley Davidson Sportster XLC883
Pris opp til 65.000,-
Custom fordi jeg er litt lang i beina og trenger fremflyttersettet og den ekstra høyden
Årsmodell fra og med 1987 og fremover. Men tenker jeg vil gå for nyere enn 1993 på grunn av at de fikk beltedrift.
Men har jeg forstått det riktig?
Når den dagen kommer av papirlappene teller 65.. hva burde jeg se etter på finn.no?
Og sist men ikke minst, hvordan var Sportster som førstegangssykkel for deg?
Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
2001 1550 Deuce.
Re: Ny Harleymann og Sportster; Hva skal man se etter?
Min første sportster var en -86, men ikke kjøp det. Fire gear er nå liksom greit, men når rotoren kødder og magnetene spruter inni der, er det DYRT. Kikket lenge etter byttemotor da girkassen begynte å tulle og magnetene i rotoren hadde sprukket for andre gang, og fikk streng beskjed om at det måtte være modell eller -91.
Så jeg gikk i butikken og kjøpte en splitter ny en istedet
Så jeg gikk i butikken og kjøpte en splitter ny en istedet

Takker for godt svar.. Nyere enn -91 notert 

2001 1550 Deuce.
For 65 lapper kan du jo få en 2000-modell. Eller en 76 modell :err:
Det er mye rart og til dels overpriset der ute. Var helst derfor jeg gikk for en helt ny en, fremfor en nyere brukt-for en nyere brukt kostet gjerne MER enn en helt ny en (fordi man har brukt masse kroner på pynt, tjafs og dill som feks sissybar og frynser og live to ride-deksler som jeg hadde null interesse av)
Det er mye rart og til dels overpriset der ute. Var helst derfor jeg gikk for en helt ny en, fremfor en nyere brukt-for en nyere brukt kostet gjerne MER enn en helt ny en (fordi man har brukt masse kroner på pynt, tjafs og dill som feks sissybar og frynser og live to ride-deksler som jeg hadde null interesse av)
Ny blir nok litt overkill. Dette blir min første MC (selv om jeg har rukket å bli 35 år gammel). Sikter meg nok heller inn på en velholdt sportster. Vil i første omgang se hva jeg kan havne på for 65k.
2001 1550 Deuce.
- TrueBeliever
Jeg fikk nettopp satt inn ny forsterket clutch-hub med skjulte magneter og forsterkede lagre, så det er håp for min 90-modell også
men den er nok ikke til salgs
Men ja, det er dyrt, kostet 5500 kr bare for korga, og det var uten arbeid...

Live to Fight - Fight to Live
Ok, takker for gode svar.
En annen ting - hva regnes for høy, og hva regnes for lav km.stand på en 883 sportster la oss si 91 modell?
En annen ting - hva regnes for høy, og hva regnes for lav km.stand på en 883 sportster la oss si 91 modell?
2001 1550 Deuce.
Ja, si det du!
Den er jo 19 år gammel. Noen kjører mer enn andre-min senhøstes 2007 er gått over 16.000. Den første Sportsteren min hadde ikke engang speedometer, og ihvertfall ikke kilometerteller
Jeg er mindre opphengt i kmstand når jeg handler sykkel, enn når jeg handler bil, av en eller annen merkelig grunn?
Den er jo 19 år gammel. Noen kjører mer enn andre-min senhøstes 2007 er gått over 16.000. Den første Sportsteren min hadde ikke engang speedometer, og ihvertfall ikke kilometerteller

Jeg er mindre opphengt i kmstand når jeg handler sykkel, enn når jeg handler bil, av en eller annen merkelig grunn?
Jeg hadde sjekka ut denne.....godt utgangspkt med bra med hk(er vel i underkant av 90 hk med Buell conv. sett) \u/
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22819705" onclick="window.open(this.href);return false;
evt denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22236022" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22819705" onclick="window.open(this.href);return false;
evt denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22236022" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
Hvordan er det med driftssikkerhet på slike sykler (trimma)?Messiah wrote:Jeg hadde sjekka ut denne.....godt utgangspkt med bra med hk(er vel i underkant av 90 hk med Buell conv. sett) \u/
Er litt fristet til å bytte inn jernsportsteren min med noe som krever litt mindre kjærlighet