Startproblemer TC 2003

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
sunstorm8402

Startproblemer TC 2003

Post by sunstorm8402 »

Jeg har en Road King med alarm som plutselig har fått det for seg at den ikke vil starte. Jeg har i løpet av de siste dagene opplevd noe tull med at startmotoren ikke gikk første gangen jeg trykket på knappen, men etter å ha prøvd et par ganger har det gått greit, men den tiden er forbi. Nå skjer det ingenting når jeg trykker på startknappen. Batteriet er fulladet, Når jeg setter på tenninga, starter bensinpumpen når dødmannsknappen står i run. I det jeg trykker på startknappen, klikker det i startreleet. Men ellers er det stilt som i graven. Dette er definitivt ikke normalt. Jeg har også mistet horn og blinklys når jeg trykker på disse bryterne, men når alarmen aktiveres/deaktiveres, blinker det som normalt i blinklysene. Jeg kan videre starte sykkelen ved å jumpe starteren ved å ta strøm direkte fra batteriet til starteren. Jeg har i desperasjon prøvd med nytt starterrele, har byttet back-up batteriet på alarmsirenen, prøvd å aktivisere alarmen vha tenningen dvs. sette på dødmannsknappen. Skru tenninga på, av, på, av, på. Deretter trykke 2 ganger på blinklysbryteren, og vente på bekreftelse fra blinklysene. JEG VENTER FORTSATT. Har noen der ute forslag til hva som må gjøres??
Venter spent, og UTÅLMODIG. :ugeek:
Sandman

Re: Startproblemer TC 2003

Post by Sandman »

Synes dette kan høres ut som jordingsfeil. Skjekk jording til batteri og ramme. Skjekk at alle sikringene har kontakt og gå over gjordingene generelt på sykkelen. Har opplevd det samme på min 2002 mod. Deuce, og det ordnet seg etter at jeg gikk over sikringer og jording. :D
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
sunstorm8402

Post by sunstorm8402 »

TAKKER FOR KJEMPEKJAPP RESPONS. Glemte jo å fortelle at jeg har gått over alle sikringer et par tre ganger, men det kommer jeg til å gjøre nok en gang imorgen. Og sjekke om sykkelen er skikkelig jordet. Kommer tilbake med rapport om resultat.
sunstorm8402

Post by sunstorm8402 »

Hei igjen

Case solved :D :lol:

Jeg gjorde som du sa, og gikk over alle sikringer nok en gang, og tok deretteer for meg jordingen. Ikkeno hjalp. Deretter begynte jeg å måle samtidig som jeg skrellet av ledninger og kabler for å komme til. (det var lettere før!!!!!!!!!!!!) Omsider kom jeg fram til tenningsbryteren. :idea: OG HER VAR FEILEN!!!!!!!!!!! Korrosjonsbelegget lå lagvis. Da ble det rensing og pussing, og deretter var det bare å starte opp. Business as usual.

Takker for interressen.

Ha en god helg. :rort: :mrgreen:
Sandman

Post by Sandman »

Ingenting er bedre enn når man finner feilen.

Håper du får en strålende sesong videre. :D
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”