Finnes 2100cc sportster i Norge?
- TrueBeliever
- Posts: 66
- Joined: 09 Mar 2010, 20:32
Finnes 2100cc sportster i Norge?
En kompis av meg i USA har nettopp kjøpt denne sykkelen. Er jo så si lik de nye sportsterene, men for å sitere ham er dette en "Twenty Ten 2100cc Harley Forty-Eight". Trodde 1200cc var største man fikk på sportster jeg?? Blir kanskje for dyrt mtp avgifter o.l.... Uansett, den var kuuuuuul:
Live to Fight - Fight to Live
Re: Finnes 2100cc sportster i Norge?
Det er 2 alternativer.TrueBeliever wrote:En kompis av meg i USA har nettopp kjøpt denne sykkelen. Er jo så si lik de nye sportsterene, men for å sitere ham er dette en "Twenty Ten 2100cc Harley Forty-Eight". Trodde 1200cc var største man fikk på sportster jeg?? Blir kanskje for dyrt mtp avgifter o.l.... Uansett, den var kuuuuuul:
Enten så prøver du å være vittig (og det e du forsåvidt) eller så har du (og kanskje kompisen din også) misforstått . Det er etter det jeg kan se en sportster 1200 av typen 48. Kongesykkel... Har selv prøvekjørt den.
Når du/kompisen din sier "twenty ten" så sikter du/han til årsmodellen. Dette er en ny modell i 2010. Altså: En "sportster 1200 48" 2010 modell.











Her har du den med spesifikasjoner fra den amerikanske nettsiden til HD:
http://www.harley-davidson.com/en_US/Co ... el/xl1200x" onclick="window.open(this.href);return false;



Men eg må si jeg ble litt usikker i ca 10 sekunder da jeg leste det du skrev...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- TrueBeliever
- Posts: 66
- Joined: 09 Mar 2010, 20:32
Re: Finnes 2100cc sportster i Norge?
Heehe, oppdaget nå at det mest sannsynlig var en skriveleif fra Tim jeg tok litt bokstavelig:) han har nok vært litt for kjapp med 2-tallet, og litt for treig med 1-tallet. :err: :err: :err:Harlex wrote:Enten så prøver du å være vittig (og det e du forsåvidt) eller så har du (og kanskje kompisen din også) misforstått . .
Live to Fight - Fight to Live
Re: Finnes 2100cc sportster i Norge?
Men det hadde jo vært gøy da.... Hvis man kunne fått et 2100 kubikk konverterings-kit til sportster... Da hadde det vært løp og kjøp!!!!!





883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- fxr-or-die
- Posts: 9
- Joined: 03 Jun 2010, 00:33
Men bare så det er sagt, S&S har jo fine ting 
http://www.sscycle.com/product/cart.php ... _list&c=28" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke 2100 kubikk, men det er nå litt sprut i dette også
Posted with TouchBB on my iPhone

http://www.sscycle.com/product/cart.php ... _list&c=28" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke 2100 kubikk, men det er nå litt sprut i dette også

Posted with TouchBB on my iPhone
Re:
fxr-or-die wrote:Men bare så det er sagt, S&S har jo fine ting
http://www.sscycle.com/product/cart.php ... _list&c=28" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke 2100 kubikk, men det er nå litt sprut i dette også
Posted with TouchBB on my iPhone
Jajajajaja........ Ser man det....1600 kubikk til Sportster... Passer ikkje til min og det er vel heller uaktuelt å skifte hele 08-motoren min hvis den hadde passet.... Men gode greier for dem med litt eldre Sportster og med vilje til å punge ut med rundt 75 000 kroner!!!!??!??!!! for en ny motor

883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- fxr-or-die
- Posts: 9
- Joined: 03 Jun 2010, 00:33
Re:
Det er sant.. Hadde vært artig å høre pris kjøpt og ferdig montert hos en Hd-forhandler i Norge... Hadde vel passert prisen for en helt ny Sportster tenker jeg....

883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- fxr-or-die
- Posts: 9
- Joined: 03 Jun 2010, 00:33