Har lest igjennom alle trådene om clutchproblemer både på dette og forrige forum uten å finne noe lignende problem..
Etter å skiftet clutchlameller, primærkjede og lager til clutchkorga (gjorde det ikke selv..), går sykkelen min i hvert fall framover. Bra akselerasjon i førstegiret, men med en gang jeg girer opp og får lavere turtall samtidig som jeg åpner gassen helt, øker turtallet i motoren mye fortere enn hastigheten (virker som sluring ja..). Har stilt inn justeringsskruen og vaieren helt etter boka, fra norskhdforum.org:
"Skru clutchkabelen helt sammen. Ta av derbycover, ta av fjæra og den yttre mutteren på justeringskruen. Skru senterskruen inn akkurat til du kjenner den tar, og 1/4 omdr ut igjen. Så kan du skru clutchkabelen ut igjen helt til du har ca 2mm klaring mellom hendel og brakett (dra strømpen ut litt så du får eksakt klaring)."
I følge han som skiftet delene spiller clutch-huben på siste verset, men burde holde ut sesongen. Han måtte også lime på plass en magnet som var løs. Noen som har peiling på hva som er problemet? Burde jeg kanskje skiftet clutch-huben allerede nå for å være sikker? Skal på langtur med biken i juli, vil nødig ende opp med gåen clutch på dovre på vei sørover..... Kjører litt nå, men med veldig forsiktig gaspådrag for å ikke slite clutchen (?)
Enda mer clutchtrøbbel på Sportster
- TrueBeliever
Enda mer clutchtrøbbel på Sportster
Live to Fight - Fight to Live
- pannechopper
Re: Enda mer clutchtrøbbel på Sportster
Jeg ville nok bett han som har gjort den jobben der til å sjekke det opp viss du har gjort det på et verksted og betalt for det.
Be a Man ride a Pan
..... og hvis ikke ville jeg levert den på verksted for å komme til bunns i det en gang for alle... Skiftet clutsjlameller sier du? Var det ikke nettopp skiftet då? Isåfall hadde jeg iallefall levert den inn for å komme till bunns.... Det derre går ikkje an å kjøre med og hvis det så var slik at det nettopp var skiftet lameller og han som hjalp deg nå med nye ikke har kommet til bunns må det mer ekspertise til..... Men det er nå min mening og jeg er ikke ekspert.....pannechopper wrote:Jeg ville nok bett han som har gjort den jobben der til å sjekke det opp viss du har gjort det på et verksted og betalt for det.
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- TrueBeliever
Da er alt i skjønneste orden igjen. Samme personen som fikset tinga første gang fikk åpnet primæren og fant fort ut at ting fortsatt ikke var helt tight. Jeg fikk tak i ny clutch hub med forsterkede lagre og skjulte magneter. Ikke orginalt, men spesialdesignet for 883 motorer som var borret opp til 1200. Bedre enn orginalt med andre ord. I følge han på Tores var det et kjent problem for slike sykler at huben røk når motoren ble borret opp, uvisst hvorfor men muligens pga økt vibrasjon?? Han solgte ca en slik hub i uka, og hadde heldigvis en tilgjengelig når jeg trengte det. Bra at feriepengene tikket inn nettopp 
Uansett, nå er ting tight som faen, og sykkelen går som bare det, uten store problemer. Tusen takk til alle hjelpsomme folk!

Uansett, nå er ting tight som faen, og sykkelen går som bare det, uten store problemer. Tusen takk til alle hjelpsomme folk!
Live to Fight - Fight to Live