Shove'rn hoster
- Per-øivind
Re: Shove'rn hoster
Går ut fra at du har justert tenningen riktig? Ta av luftfilteret når du starter opp og lys med lommelykt for å se at du får bensin, ta gjerne å gass litt når du sjekker dette. Bare for å være sikker at det IKKE er bensin som er problemet.
Ja, den er justert etter beskrivelsen, men det er klart at det kan avvike noe. Har prøvd forskjellige justeringer, men uten hell. Men skal prøve dette med luftfilteret. Takker.
- Per-øivind
Først: Jævlig tøff sykkel du har. Og så, når jeg har problemer med start tar jeg alltid å sjekker det som er, nok strøm på batteriet, strøm til coil, gnist på plugger, tenning riktig justert og til slut -måker inn bensin med gass-håndtaket og kikker uten å ha på tenning for å få matet bensinen til pluggene, skrur de ut og ser om de har fått bensin, eller om de er tørre. Men som sagt, måk inn bensin og kikk for harde livet, så ber vi til han ett elelr annet sted om at pluggene dine er våte av BENSIN......
Takk for det.
Jeg trenger ethvert tips for å få sykkelen ut på hjul igjen, så jeg takker og bukker. Får ta nok et skippertak i morgen for å se hva slags utfall man får da. Men er så forbanna irriterende når man tror at man har gjort det som skal til også er man tilbake til scratch før man rekker å blunke. Fordelen er at man aboslutt lærer noe hele tiden.
Jeg trenger ethvert tips for å få sykkelen ut på hjul igjen, så jeg takker og bukker. Får ta nok et skippertak i morgen for å se hva slags utfall man får da. Men er så forbanna irriterende når man tror at man har gjort det som skal til også er man tilbake til scratch før man rekker å blunke. Fordelen er at man aboslutt lærer noe hele tiden.
Ok, da har jeg eliminert bensinen. Det går rett i gjennom som det skal. Pluggene vår våte. Det er gnist på plugger, men bare annenhver gang (?!). Tenningen skal være justert riktig ihh beskrivelsen fra Ultima. Batteriet har strøm som nevnt i forrige runde.
Jeg ble ikke mye klokere, men har dog fått fjernet dette med bensintilførsel fra listen.
Da må jeg bare be om nok en runde med tips
Jeg ble ikke mye klokere, men har dog fått fjernet dette med bensintilførsel fra listen.
Da må jeg bare be om nok en runde med tips

Kan tenninga være 180 grader feil, dvs. den tenner på feil cylinder ???
Skansen
Når alt går på tverke...................
Finn deg en enda STØRRE hammer !!!!!!
Når alt går på tverke...................
Finn deg en enda STØRRE hammer !!!!!!
- Per-øivind
Riktig at det skal tennes annen-hver gang på pluggene dine, du har single fire tennings anlegg. Hadde du hatt dual fire, hadde pluggene tent likt. Sykkelen din skal gå som en klokke den når du har fått bensinen dit den hører hjemme. Ta og gå igjennom monteringsanvisningen til tenningen din på nytt, tror det kan være noe der. Så får du eliminert en ting til.
Jeg har kikket litt mer på dette og jeg blir mer og mer overbevist om at det er en tenningsfeil. Har kikket litt på nettet for å finne en god oversikt over hvordan jeg gjør dette, men kan ikke si at jeg tar dette på strak arm. Dette med TDC etc virker som relativt grei skuring, men kanskje greit med litt assistanse første gangen.. Noen som har en god tutorial liggende? Dette er en '84 shovel forøvrig.
Har du to coiler?
prøv å bytt om på pluggledningene.
prøv å bytt om på pluggledningene.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
-En vis mann.
Har 1 coil.
Skal prøve det etterpå. Men da gjør jeg akkurat motsatt av det beskrivelsen tilsier at jeg skal gjøre. Men funker det, så hvorfor ikke..
Skal prøve det etterpå. Men da gjør jeg akkurat motsatt av det beskrivelsen tilsier at jeg skal gjøre. Men funker det, så hvorfor ikke..