Valg av hjelm

larsen

Valg av hjelm

Post by larsen »

Hei

Skal handle meg en helhjelm, og tenkte på Banditt xxx, men er det noen som har erfaring med hjelmen, og eventuelt alternativer i samme stil ?
BikerEva

Re: Valg av hjelm

Post by BikerEva »

Se på Craft sine. Billigere, like tøff og behagelig.
DaddyCool

Post by DaddyCool »

Jubler høyt og stemmer i med BikerEva og anbefaler Craft sine jeg og. Jeg har denne i svart og er veldig fornøyd. Mindre støy og jeg synes faktisk den er kulere enn Bandit hjelmen :)

Kan kjøpes her til lands hos Team Mc Bergen eller utenforlands for en litt billigere penge.
Male masculine icon...athletic godlike clone
BikerEva

Post by BikerEva »

Glemte å nevne at de er godkjent :)
Harlex

Post by Harlex »

Har denne i svart matt og er svært fornøyd. http://www.erling-sande.no/wsp/erlingsa ... 03-CLASSIC" onclick="window.open(this.href);return false; N-COM-1,3,5,10 &parent_id=1006&category=10010&open=6190841

Åpningshjelm med innvendig solbrille og div. multimediamuliheter hvis det er ønskelig....

Meget behagelig og praktisk etter min mening.

Vet det er noen som ikke har sansen for åpningshjelmer men jeg er av den oppfattning av at denne hjelmen gir i pose og sekk. I varmt vær og/eller tettbygd strøk kan man kjøre "halvhjem" med eller uten solbrillene nede. Blir det kaldt eller "pisser ned" har den helhjelmens komfort...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Erik88

Post by Erik88 »

Har nettop handlet hjelm. det ble en Airoh Mathisse RS X o matt sort. Tøff hjelm.
Se http://shop.motorhuset.no/airoh-mathiss ... -4984.html
Toro

Post by Toro »

Har kjørt så mye med halvhjelm at når jeg når en skjelden gang bruker helhjelm så føler jeg meg innestengt. Ja jeg veit at helhjem er det beste så valget, men desverre går velvære før fornuft :!:
01 Fat Boy stage 1 SEST
AlexHDFXR

Post by AlexHDFXR »

BikerEva wrote:Se på Craft sine. Billigere, like tøff og behagelig.
hei Eva, hvor mye betalte du for hjelmen? Var jo kul den, og bandit hjelmen var ikke så jævelig behageli, så lurte litt på Craft da
mvh Alex
86mod FXR custom(1584ccm)
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger

Post by Erlend »

Jeg kjører med Airoh Warrior når jeg ikke kjører med halvhjelm. Nedfellbar innvendig solskjerm, beste luftinga jeg noen sinne har opplevd på en helhjelm og en ikke avskrekkende pris.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... or-RS-0001" onclick="window.open(this.href);return false;
Keep the rubber side down!
Harlex

Post by Harlex »

AlexHDFXR wrote:
BikerEva wrote:Se på Craft sine. Billigere, like tøff og behagelig.
hei Eva, hvor mye betalte du for hjelmen? Var jo kul den, og bandit hjelmen var ikke så jævelig behageli, så lurte litt på Craft da

Her er noen priseksempler:
http://www.team-bergen.no/display.aspx?menuid=201" onclick="window.open(this.href);return false;

Og for meg var/er Bandit hjelmen lite komfortabel... Ubehagelig hjelmer med liten komfort er den største sikkerhetstrussel når vi snakker hjelm spør du meg... En hjelm som er for løs, trang, varm,kald, presser på de feile stedene osv. er et betydelig sikkerhetsproblem. Men hoder er forskjellige og forskjellige hjelmer egner seg...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”