Noen spørsmål om Sportster..

User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by Harlex »

Andre med mer peil på disse motorene må gi deg svar men jeg må kommentere toppfarten... 110 ??!!!???!!!!!! :o :shock: ! Det er jo samme som en trimmet moped!!!!!!!! :roll:
Når det gjelder 1200 sylindre tyder det på at du har 883 sylindre men den kan jo være borret opp....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by Coldman »

2 omreininger ut på blandingsskruen er det "normale".

Sjekk denne siden. Der finner du en ganske god forklaring.

Vankelig å komme med noe råd, men jeg ville tatt utgiften med å la en ekspert sjekke sykkelen.

At det står 883 på sylindrene kommer nok av at de ikke er byttet, men borret til 1200. Det er uproblematisk.

Du får ha lykke til. Seesongen har knapt nok startet, så det er bare å forsøke å få orden på sakene slik at du kan nyte tiden utover mot sommeren. Hold oss informert.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Børson
Posts: 127
Joined: 09 Mar 2010, 23:51

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by Børson »

Kanskje flottøren eller nåla har hengt seg opp ?
Til meg hadde nåla i gasseren satt seg fast, og det forårsaket den hakkende gangen i jevn fart....
Har planen klar,men skal bare først :)
User avatar
pinball
Posts: 62
Joined: 10 Mar 2010, 22:23

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by pinball »

Tja, 110 km/t er da litt snaut, spesielt om det er 1200, min stakkars 883 når 160 med 100kilo daukjøtt på
User avatar
TrueBeliever
Posts: 66
Joined: 09 Mar 2010, 20:32

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by TrueBeliever »

Tusen takk for gode svar!!
Da har jeg skrudd forgasseren i smådeler. Fant ut at jeg har 45 lavfartsdyse og 185 hoveddyse. Nåla er justert ca til midten. Det jeg lurer på er sliden... Sett i fra bunnen ser den ut som på bildet under. I følge de forskjellige sidene dere har tipset om, skal det kun være to hull under sliden (hvorav ett er til nåla). Jeg har seks! Et hull på hver side av nåla, to hull mot luftfilteret og ett hull mot motoren. Er dette noe som er hjemmemekket, og kan dette være årsaken til problemet?
Live to Fight - Fight to Live
User avatar
TrueBeliever
Posts: 66
Joined: 09 Mar 2010, 20:32

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by TrueBeliever »

Bamblingen wrote:Sjekka jernsportsteren til en kompis her om dagen. Den brukte over en liter på mila, og hadde en rar gange. Skrudde av dekselet på høyre side av motoren (det lille runde) for å sjekke tenningsinnstillingen. Da fant vi ut at hele plata til pickupen (elektronisk tenning) hadde løsna og vridd seg ganske mye. Fikk satt den på plass og stillt inn riktig. Sykkelen går nå som en drøm, høres ut som en Harley og bruker mye mindre bensin :)
Hmmm.. er jo en evo dette her, så er ikke nødvendigvis likt.. noen som har peiling på om det går an å justere den elektroniske tenninga, og evt hvordan??
Live to Fight - Fight to Live
User avatar
Børson
Posts: 127
Joined: 09 Mar 2010, 23:51

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by Børson »

Jeg har ett. hull utenom på sliden min.. Har faktisk 3 slider, 2 stk med småjustert hull, men alle 3 har kun 1 hull utenom senterhullet til nåla!!
Mange borer dette ene hullet i sliden ørlite større, for å få hurtigere respons på gassen....
Hva som skjer når det er 5 hull..... Ja si det :) :)

Har å låne bort en slide hvis du vil prøve en med et hull.

Fant et bilde av en slide som er i ferd med å få oppjustert hull :D :D
Image
Last edited by Børson on 01 May 2010, 21:34, edited 2 times in total.
Har planen klar,men skal bare først :)
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by Bernt »

Høres ut som at det her bør en del justeringer til for å få ned drivstoff og mer power. 110 høres lite ut.
Tenning og forgasser må nok justeres.
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by kane »

TrueBeliever wrote: skal det kun være to hull under sliden (hvorav ett er til nåla). Jeg har seks! Et hull på hver side av nåla, to hull mot luftfilteret og ett hull mot motoren. Er dette noe som er hjemmemekket, og kan dette være årsaken til problemet?
Vel, der har du nok problemet ditt! Ta opp Børsons tilbud om å prøve en umodifister sleide så regner jeg med det meste ordner seg ;)
Sleiden skal jo løfte seg pga. vakuum men det blir ikke mye vakuum igjen med 4 digre hull i tillegg til det som skal være der...
User avatar
TrueBeliever
Posts: 66
Joined: 09 Mar 2010, 20:32

Re: Noen spørsmål om Sportster..

Post by TrueBeliever »

Børson wrote:Jeg har ett. hull utenom på sliden min.. Har faktisk 3 slider, 2 stk med småjustert hull, men alle 3 har kun 1 hull utenom senterhullet til nåla!!
Mange borer dette ene hullet i sliden ørlite større, for å få hurtigere respons på gassen....
Hva som skjer når det er 5 hull..... Ja si det :) :)

Har å låne bort en slide hvis du vil prøve en med et hull.

Fant et bilde av en slide som er i ferd med å få oppjustert hull :D :D
Image
Høres ut som et bra tilbud! Sender pm.
Live to Fight - Fight to Live
Post Reply

Return to “Sportster”