Shove'rn hoster

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Grimberg

Post by Grimberg »

Nå har jeg prøvd å starte sykkelen i 2 dager uten hell. Prøvd utallige innstillinger på gasseren, men så fant jeg ut at coilen var dau som ei sild. Bytter til doble coils og 4 nye plugger i morgen. Da tenker jeg at jeg kan begynne å justere gasseren slik den skal være.
Men gode tips kommer alltid godt med til senere:)

Har forøvrig elektrisk tenning.
Grimberg

Re: Shove'rn hoster

Post by Grimberg »

Da ble det et Ultima Single Fire Kit i stedet :)
Ble montert i går og startert som ei klokke. Men.. Så dauet den plutselig. Akkurat som om den var tom for bensin.
Den starter hver gang jeg kicker, men dauer etter et par sekunder. Lurer på om det er strøm eller voltfeil av noe slag. Noen som har erfaring med det samme?
Per-øivind

Post by Per-øivind »

Jeg vil tro det er noe med bensintilførselen. Tenker da på flottørkammeret, kan det være noe rusk som stenger, fyller kammeret seg opp. Evt bensinfilteret fra tanken, er det helt åpent??? osv. Jeg har nok hatt det samme problemet en eller flere ganger, men det var dette med huet da (det ligger på boden noen ganger) Men, sett på måleinstrument på coilene og sjekk at du ikke har kutt med strømmen der når motoren stopper, hvis det ikke er fall så har du eliminert en ting, da har du ikke problemer med strøm til pluggene, regner med at du har sjekket dette, men nevner det.
Hvis motoren stopper omtrent etter gitt tid hver gang, vil jeg som sagt tro det er noe med bensintilførselen. Prøv og se hva du finner ut av dette først så får vi ta det derfra.
Grimberg

Post by Grimberg »

Det ble så kaldt og gufsent i går, så vi endte opp med å sette sykkelen inn igjen. Men tanken på bensinfilteret var tilstede. Siden denne tenningen er en "single fire programmable kit" så lyser det på tenningsskiva når sykkelen starter. Virker som den slukker først og så dauer sykkelen. Akkurat som om det er er slutt på strømtilførsel eller at batteriet har maksnivå (overspenning) ang volt (?) og bare kutter ut. Den siste biten her kan jeg overhodet ingenting om, så det er bare antakelse...
Men som du sier, skal sjekke alle punkter i dag. Litt bedre å stå med dette på dagtid.
Grimberg

Post by Grimberg »

Jeg har nå gjort følgende: sjekket at bensinflyten er i orden, sjekket at pluggene tenner, sjekket at alt av strøm er i orden, koblet den nye coilen direkte til batteriet uten noe annet tilkoblet (bortsett fra jord), rensket hele grisetrynet for slagg og fjernet det lille av spon som sitter på magnetene på tenningen. Det sitter heller ikke sikringer på sykkelen, så de ryker ikke..
Så nå begynner jeg virkelig å gå tom for ideer..
Hva med statoren og regulatoren? Har disse noen innvirkning på dette?
Gravene MC

Post by Gravene MC »

Ikke sikringer??? Noe gir seg jo ved kortslutning :shock: Du har ikke brent noe i tenningen, da?? Tenningsbryter, modul, giver,coil?? Dristig å ikke ha noen form for sikring synes jeg. Billig forsikring det.
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
Gravene MC

Post by Gravene MC »

BTW. Stator/Regulator er som dynamo.. Har kun med lading av batteriet å gjøre.. Har du godt batteri, så skal den gå. El.tenning må ha rundt 9 Volt for å fungere.
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
Grimberg

Post by Grimberg »

Gravene MC wrote:Ikke sikringer??? Noe gir seg jo ved kortslutning :shock: Du har ikke brent noe i tenningen, da?? Tenningsbryter, modul, giver,coil?? Dristig å ikke ha noen form for sikring synes jeg. Billig forsikring det.
Nope, ingen sikringer. Jeg trodde også at det var gjemt et eller annet sted, men den gang ei.
Hvis tenningen hadde vært brent/ødelagt, så hadde den vel heller ikke startet i det hele tatt..? Ny coil, kjørt utenom tenningsbryter, men ang giver eller modul så vet jeg ikke. Jeg trenger absolutt litt innføring :)
Grimberg

Post by Grimberg »

Gravene MC wrote:BTW. Stator/Regulator er som dynamo.. Har kun med lading av batteriet å gjøre.. Har du godt batteri, så skal den gå. El.tenning må ha rundt 9 Volt for å fungere.
Kan det være slik at det blir overspenn på volt som gjør at den dauer med en gang? Ser av voltmeteret at batteriet hopper til ca 14,5V når jeg kickern den i gang, men det vil jeg anse som normalt.
bobber-48

Post by bobber-48 »

14,5 kan være i overkant for ett mc-batteri, disse anbefales ca 13,8V.
høyere spenning kan gå ut over levetiden på batteriet.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”