Jeg begynte med vårpuss på onsdag og på tre av sveiseskjøtene på rammen var det litt rust. Når jeg skrapet bort løs lakk så var det en god del som var angrepet av rust.

Fram med stålbørste og sandpapir og en flaske med Ferrobet som jeg har hatt i noen år og gode resultater med før fra gamle biler gjorde susen. Smørte på et godt lag og denne Ferrobetten kapsler inn og stopper rustens angrep og etterpå sort bengalakk.

Jeg fortsatte med resten av vårpussen idag og fant også rust på bremserøret bak der det går inn i caliperen. :ikke: Er ikke dette litt tidlig på en 2003 sporster med denne rusten. Alle stiftene under sete som fester skinnet var helt brune av rust og kanskje dette er årsaken til rusten på ramma hvis det liggre nedpå og gnisser og det utvikler seg over tid. Har nå satt en tape som heter AF/Armaflex over stiftene under sete og den er 3mm tykk og fleksibel. Er det noen andre som har hatt tilsvarende problemer så kunne det vært greit å høre.

Blir ikke så ofte på forumet en tid framover da laptopen er på rep. :rort: ,men skal prøve på kveldstid på når det passer sånn.
Mvh, Mustang.