Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Shovelhead
Bernt

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Bernt »

22 lapper
Her er linken til de jeg bestilte fra
http://www.riveraengineering.com/html/d ... n-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bernt

Post by Bernt »

Har starte noen ganger men det har vært litt ulyder fra primæren/belten. I dag var det full gjennomgang. av med deksel, ut med clutchen og prøvestarte. Samme raklingen, men da jeg dro litt i belten hørte jeg at det raakla fra startinnslaget. Av med dekselet som sitter med tre skruer, og der var feilen funnet.Startinnslaget var ikke skrudd nokk til slik at det berørte kransen på huben. Så var det bare å teite til, på med lammeler og plater. Var også innom Lazy for å kjøpe gir overføring 12 inches (ca 30 cm) for softail. Bytta fremre feste med original og så var den også ok.
Satte på sete og starta opp. Den starter så lett at det er en fryd. Ingen rasling i primæren.
Det er en ting som kanskje noen her kan svare på.
Det er nesten umulig å få satt kassa i fri, når motoren går. Det er lett når den ikke går. Hva kan dette komme av?
bikergutten

Post by bikergutten »

Bernt wrote:Har starte noen ganger men det har vært litt ulyder fra primæren/belten. I dag var det full gjennomgang. av med deksel, ut med clutchen og prøvestarte. Samme raklingen, men da jeg dro litt i belten hørte jeg at det raakla fra startinnslaget. Av med dekselet som sitter med tre skruer, og der var feilen funnet.Startinnslaget var ikke skrudd nokk til slik at det berørte kransen på huben. Så var det bare å teite til, på med lammeler og plater. Var også innom Lazy for å kjøpe gir overføring 12 inches (ca 30 cm) for softail. Bytta fremre feste med original og så var den også ok.
Satte på sete og starta opp. Den starter så lett at det er en fryd. Ingen rasling i primæren.
Det er en ting som kanskje noen her kan svare på.
Det er nesten umulig å få satt kassa i fri, når motoren går. Det er lett når den ikke går. Hva kan dette komme av?
virker som den ikke frir skikkerlig ut...
mvh:Thomas
Per-øivind

Post by Per-øivind »

Justere trykkplata til riktig avstand fra lammelene.
Bernt

Post by Bernt »

Har skrudd alle fire skruer helt inn på pressplata. Giring går greit når en kjører ingen problemer, men når en skal fra første til fri går den rett i andre. Prøver en fra andre med en harelabb ned går den i første.
Per-øivind

Post by Per-øivind »

Bernt wrote:Har skrudd alle fire skruer helt inn på pressplata. Giring går greit når en kjører ingen problemer, men når en skal fra første til fri går den rett i andre. Prøver en fra andre med en harelabb ned går den i første.
Da har vi muligens forskjellig justering på trykk/pressplata. Jeg har fjærer mellom lamellene og plata, justeringen jeg bruker der er på 24,5 mm. Har selv litt problemer med å få den i fri når motor går, regner med at det bare er litt justering så er den der.
Bernt

Post by Bernt »

Da har vi vært å lufta oss litt. Litt uvant med så mye giring i starten, men det går seg vel til. Da jeg skulle inn for å fylle bensin så fungerte girkassa og klarte å sette den i fri. Samme var det da jeg skulle parkere å sette den i garasjen. Den trengte vel litt innkjøring tenker jeg.
Bernt

Post by Bernt »

Har lopper i blodet, så det ble en tur til i dag. Ja nu håper jeg det blir litt sol og litt varmere i været.
Grimberg

Post by Grimberg »

Per-Øyvind:
Jeg har samme problem på min Shovel, men der er det fra fri til første. Masse rasling og ulyder. Jeg har målt avstanden mellom lamellene og plata og der er det 22mm. Men jeg har ingenting å gå på utover det. Betyr det at jeg må av med ytterste ringen og stramme enda mer på trykkplata?
Bernt

Post by Bernt »

Da tror jeg du bør justere clutchen fra bunn. Da er den for løs justert. Får ikke nokk frigang. Løsne wiren godt. Senterskrue skal skrues inn til du får motstand, en halv omdreining tilbake. Så stramme wire til det er 3mm frigang på håndtak.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”