Så gikk jeg over til å sove i en Jervenduk, foret utgave. Da kan jeg lettere finne en plass i terrenget der jeg kan sove. Den er ganske suveren, har overnattet i den i kuldegrader, om enn kun noen få, men uten problemer.
Siden jeg er gammel nostalgiker og det også bor en pitteliten cowboy inni meg et sted, fikk jeg lyst på noe annet enn kamuflasjefarget nylon. De før nevnte cowboys hadde med sengetøyet på hesten, en bedroll, som var festet bak på salen.
Etter en del søking der jeg ikke ble helt fornøyd med de amerikanske versjonene, kom jeg over en Australiensk. Sydd i impregnert canvas og med og med innsydde hemper slik at den kan brukes som hengekøye i tilfelle mye hoggorm

Jeg fikk ikke brukt den mye i høst, men overnattet to nette i fuktig vær. Etter to døgn var det litt vann i den, men jeg tror brorparten av det kom inn under av og ombordstigning.
Den tar selvfølgelig mer plass enn et moderne tomannstelt eller Jervenduken, men her har jeg liggeunderlag og teppepose rullet inn sammen med bedrollen. Dette igjen går i en impregnert skipssekk. Dette virker lovende og jeg ser fram til flere netter i denne neste sesong.
Link til stasen:https://www.wynnchester.co.uk/product/a ... s-bedroll/