Hei.
Må jeg gjøre noe annet når jeg skal bytte ut originalt luftfilter med et K&N luftfilter som er et "original" replacement?
Tenkte å gjøre dette på en 03 sportster custom.
Bytte ut originalt filter med "originalt" K&N
Bytte ut originalt filter med "originalt" K&N
"When life throws you a curve, lean into it"
Re: Bytte ut originalt filter med "originalt" K&N
Resten av sykkelen er forøvrig original.
Nei, det skulle vel være ren plankekjøring, det. Kjenner ikke sykkelen din, men har du injection skal EFI'en kompensere for mindre endringer i luftflyt automagisk. Har du gasser, kan det være at ytterligere justeringer må til, men om K&N påberoper seg å ha en "original replacement" kan jeg ikke helt se at det skulle være nødvendig.
Forøvrig burde du kanskje vurdere å oppgradere til Stage 1 om alt på sykkelen din er originalt. Du vil merke forskjellen.
Forøvrig burde du kanskje vurdere å oppgradere til Stage 1 om alt på sykkelen din er originalt. Du vil merke forskjellen.
Keep the rubber side down!
- chrissenator
Baronbone wrote:Hei.
Må jeg gjøre noe annet når jeg skal bytte ut originalt luftfilter med et K&N luftfilter som er et "original" replacement?
Tenkte å gjøre dette på en 03 sportster custom.
Hei og velkommen

Det går veldig fint uten noe mer dill dall, det kommer først når du får åpnere eksos og da må du dyse opp og justere forgasseren litt.
K&N "original" filter har bedre flow en papirfilteret til HD det kalles "original" forde det passer rett i hamcam boksen til Sportsteren som et original HD filter

To Sportstere er dobbelt så gøy
Takk for svar!
I første omgang så tenkte jeg bare å bytte ut det originale papirfilteret med det K&N filteret som passer rett inn
Jeg tenkte på dette som en god investering.. Så slipper jeg å kjøpe meg noe nytt filter igjen
Så får vi se om stage 1 kan bli aktuelt ettervert.
I første omgang så tenkte jeg bare å bytte ut det originale papirfilteret med det K&N filteret som passer rett inn
Jeg tenkte på dette som en god investering.. Så slipper jeg å kjøpe meg noe nytt filter igjen

Så får vi se om stage 1 kan bli aktuelt ettervert.
- chrissenator
Husk luftfilterolje et par ganger i sesongen, du ser fort når det trenger en liten dusj. K&N selger olje på en liten spray flaske 
Steller du med filteret varer det veldig lenge.

Steller du med filteret varer det veldig lenge.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Notert!
Skal se om jeg får satt inn luftfilteret ettervert og satser på at det ikke blir noe tull
Skal se om jeg får satt inn luftfilteret ettervert og satser på at det ikke blir noe tull